افزایش آمار قربانیان انفجارهای تروریستی استانبول
(last modified 1395-09-21T12:13:47+00:00 )
قوس 21, 1395 16:43 Asia/Kabul
  •  افزایش آمار قربانیان انفجارهای تروریستی استانبول

سلیمان سویلو Suleyman Soylu وزیر کشور ترکیه گفت: آمار تلفات انفجارهای تروریستی در استانبول به 38 نفر افزایش یافته است که 30 نفر از آنان افسر پلیس بودند.

پیش از این، آمار کشته‌شدگان انفجارهای تروریستی شنبه‌شب در استانبول 29 نفر اعلام شده بود. 166 نفر هم در این انفجارها زخمی شدند.  

وزیر کشور ترکیه همچنین تصریح کرد: 13 نفر تاکنون در ارتباط با انفجارهای تروریستی استانبول دستگیر شدند.

بن‌علی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه هم گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد حزب کارگران کردستان این کشور(پ ک ک) در انفجارهای استانبول نقش دارد.

نعمان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه نیز اعلام کرد کشورهایی که پیام تسلیت فرستاده‌اند و انفجارهای تروریستی استانبول محکوم کرده‌اند باید همبستگی و وحدت خود را با ترکیه در مبارزه با تروریسم به نمایش بگذارند. 

در همین حال، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در پی انفجارهای تروریستی در استانبول، سفر روز یکشنبه خود را به قزاقستان لغو کرد.

در یک سال گذشته مناطق مختلف ترکیه به ویژه استانبول شاهد حملات تروریستی متعدد بوده که گروه تروریستی داعش مسوولیت برخی از آنان را بر عهده گرفته است.

تابستان گذشته در نتیجه حملات و انفجار در فرودگاه استانبول، که مقام‌های ترکیه گفتند توسط داعش انجام شده است، 45 نفر جان باختند و صدها نفر زخمی شدند. دبیر خبر: رضایی

کلیدواژه