دلو 18, 1401 16:43 Asia/Kabul
  • بیش از 13 میلیون شهروند ترکیه از زمین لرزه آسیب دیدند
    بیش از 13 میلیون شهروند ترکیه از زمین لرزه آسیب دیدند

وزیر محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیم ترکیه اعلام کرد: بیش از ۱۳ میلیون نفر از شهروندان این کشور در ۱۰ استان به طور مستقیم تحت تأثیر زلزله قرار گرفته‌اند.

به گزارش رادیو دری، «مورات کوروم» با اشاره به تخریب گسترده واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده جنوب ترکیه گفت: بر اثرزمین لرزه روز گذشته برخی از ساختمان ها به کلی تخریب و برخی نیز که در زمین لرزه آسیب دیده بودند بر اثر پس لرزه های شدید بعدی ویران شدند.

وزیر محیط زیست ترکیه ازمسدود شدن برخی مسیرهای جاده ای در جنوب این کشور نیز خبر داد وگفت: بزرگراه عثمانیه ـ غازی آنتپ در پی وقوع زمین لرزه غیرقابل استفاده شده است.

«مورات کوروم» ضمن هشدار به شهروندان مناطق زلزله زده مبنی بر دورماندن از ساختمان های آسیب دیده گفت: با توجه به تداوم پس لرزه ها مردم از ماندن در ساختمان های آسیب دیده دوری کنند.

«کریم کینیک» رئیس هلال احمر ترکیه نیزاز شهروندان این کشور خواست با توجه به نیاز مبرم به گروههای خونی ، با اهدای خون خود به مصدومان این حادثه کمک کنند.

در پی وقوع زمین لرزه شدید در ترکیه و کشته و مجروح شدن شمار زیادی از مردم، به مدت یک هفته عزای عمومی در این کشور اعلام شده است.

زمین لرزه ای به بزرگی هفت وهشت دهم ریشتربامداد دیروز، مناطقی در جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که بر اثر آن هزاران نفر کشته ومجروح شدند. در پی وقوع زمین لرزه درترکیه ، هزاران ساختمان نیزتخریب شده است .

تلفات زمین‌لرزه ترکیه و سوریه به بیش از 4300 نفر رسید

افزایش تلفات قربانیان زمین لرزه در ترکیه

کلیدواژه