دلو 25, 1401 19:40 Asia/Kabul
  • نجات بیش از ۸ هزار نفر از زیر آوارهای زلزله در ترکیه
    نجات بیش از ۸ هزار نفر از زیر آوارهای زلزله در ترکیه

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: بیش از ۸ هزار نفر در ۹ روز گذشته با کمک تیم‌های امداد و نجات از زیر آوارهای زلزله اخیر این کشور نجات یافته اند.

به گزارش رادیو دری، «رجب طیب اردوغان» امروز با بیان اینکه در مناطق زلزله‌ زده این کشور بیش از ۱۳ میلیون نفر سکونت می‌کردند افزود: حدود ۳۰ میلیون نفر از زلزله اخیر ترکیه آسیب دیده اند.

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۱ هزار نفر از مصدومان زلزله مهیب این کشور، از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و درمان صدها نفر دیگر هم در مراکز درمانی ثابت و سیار ادامه دارد.

رئیس جمهوری ترکیه اضافه کرد: کشور‌های زیادی در فاجعه زلزله با آنکارا اعلام همدردی و همبستگی و کمک های خود را برای زلزله‌زدگان ارسال کردند و ترکیه دوستان روزهای سخت خود را فراموش نمی کند.

اردوغان زلزله اخیر در جنوب ترکیه را یکی از بزرگترین بلایای طبیعی تاریخ بشریت خواند و از آغاز بازسازی مناطق زلزله زده همزمان با ادامه عملیات آواربرداری و اسکان زلزله زدگان خبر داد.

 زمین لرزه ای به قدرت هفت وهشت دهم ریشتر، دوشنبه گذشته بخش هایی ازجنوب ترکیه را لرزاند. بر اثر این زمین لرزه تاکنون بیش از ۳۱ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

سفارت کابل مرگ حدود ۲۰۰ تبعه افغان را در زلزله ترکیه تایید کرد

مناطق زلزله زده ترکیه با فاجعه انسانی رو به روست

کلیدواژه