قوس 23, 1395 10:19 Asia/Kabul
  • ادامه موفقیت نیروهای عراق در محور شرق موصل 

ارتش عراق از نظر نظامی بر بزرگراه "تامیم" و تقاطع "الصناعه" در محور شرقی موصل مسلط شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم؛ نیروهای مبارزه با تروریسم عراق دوشنبه‌شب نیزیک منطقه صنعتی و مرکز نمایشگاه‌های خودرو را در شرق موصل به طور کامل از اشغال عناصر تروریستی  داعش آزاد کردند.

براساس این گزارش، نیروهای عراقی پس از آزادی این منطقه صنعتی، عملیاتی برای آزادسازی منطقه باب الشمس را به عنوان نخستین ورودی منطقه «النبی یونس» آغاز می‌کنند.

گروه تروریستی داعش ساکنان مناطق الجزایر و کراج الشمال نزدیک منطقه باب الشمس را به ترک خانه هایشان مجبور می‌کند.

"رائد شاکر جودت" فرمانده پلیس فدرال عراق هم از آمادگی  چند هزار نیرو برای پیوستن به عملیات ضد داعش در شرق موصل خبر داد و گفت این نیروها منتظر دستور فرماندهان عالی هستند تا  حمله برای شکست داعش را آغاز و بخش شرقی موصل به طور کامل پاکسازی کنند.

"عبدالامیر یارالله" فرمانده عملیات نینوا نیز اعلام کرد نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی)  شش روستا را در غرب موصل  به طور کامل از وجود تروریست‌ها پاکسازی کردند.

در این عملیات ده‌ها نفر از عناصر داعش در درگیری با نیروهای بسیج مردمی عراق به هلاک رسیدند و دست‌کم 9 دستگاه خودرو بمب‌گذاری‌شده آنها  منهدم شد.

نیروهای بسیج مردمی عراق همچنین 450 خانواده عراقی را از روستای یاسین حلبوص در غرب منطقه تل عبطه که در محاصر عناصر داعش بود، نجات دادند.

در همین حال،سازمان بدر عراق با اشاره به آزادسازی  سه روستا در جنوب موصل اعلام کرد در عملیات آزادسازی این روستاها، 163 غیرنظامی آزاد و یک کارگاه ساخت مواد منفجره نیز کشف شد.

 

کلیدواژه