حمل 07, 1402 13:38 Asia/Kabul
  • بیانیه پایانی تظاهرات یمنی‌ها در هشتمین سالگرد حمله ائتلاف سعودی
    بیانیه پایانی تظاهرات یمنی‌ها در هشتمین سالگرد حمله ائتلاف سعودی

در بیانیه پایانی تظاهرات مردم یمن در هشتمین سالگرد حمله ائتلاف سعودی به کشورشان بر تداوم پایداری و مقاومت ملت یمن تأکید شد.

مردم یمن روز یکشنبه همزمان با هشتمین سالگرد آغاز جنگ علیه کشورشان در شهرهای مختلف اعم از صعده، بیضاء، رداع، السودایه، الجوف، ذمار، مأرب، حجه، الضالع، عمران، الحدیده و غیره تظاهرات کردند.

به گزارش رادیو دری، در این بیانیه آمده است که جنگ عربستان علیه ملت یمن تجاوزی ظالمانه بدون هیچ توجیه و مشروعیتی است که هدف آن اشغال سرزمین یمن و مصادره استقلال ملت آن است.

این بیانیه می افزاید: ملت یمن به پایداری و مقابله با متجاوزان پایبند است و ما به این پایداری اسطوره‌ای ملت در تمامی میادین و صحنه‌ها با وجود تمامی کشتارها، محاصره و هجمه رسانه‌ای درود می‌فرستیم.

عربستان در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات، از مارس ۲۰۱۵ حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اما در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

بیش از 32 هزار کشته ، در جنگ دو ساله عربستان علیه یمن

کلیدواژه