حمل 14, 1402 13:07 Asia/Kabul
  • درخواست مقام حماس برای تحریم رژیم صهیونیستی
    درخواست مقام حماس برای تحریم رژیم صهیونیستی

رئیس دفتر روابط بین الملل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تحریم، اخراج و انزوای فزاینده اسرائیل در سطح بین المللی را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، "موسی ابومرزوق" رئیس دفتر روابط بین الملل و عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، در بیانیه مطبوعاتی از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در رویداد‌های ورزشی، فرهنگی و در سطوح رسمی درخواست کرد هرگونه مشارکت اسرائیل در فعالیت‌های منطقه‌ای و بین المللی را محکوم و آن را تحریم کنند.

ابومرزوق با اشاره به اینکه حضور اسرائیل در این رویداد‌ها به منزله جانبداری از سیاست‌های جنایتکارانه این رژیم ضد مردم فلسطین است، تاکید کرد، تحریم، اخراج و انزوای فزاینده اسرائیل در سطح بین المللی که اخیرا با آن روبه رو است، کمترین کاری است که باید در حق این رژیم انجام گیرد.

این عضو دفتر سیاسی حماس تصریح کرد، رویداد‌های اخیر در برخی کشور‌های عربی و اسلامی که شاهد مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل بوده، موید این است که نبض و رفتار امت اسلامی به رغم فشار‌های اسرائیل و قدرت‌های حامی آن، همچنان در کنار فلسطین و حل عادلانه آرمان آن قرار دارد.

ابومرزوق از عموم ملت‌های عربی و اسلامی به ویژه از مردمان اندونزی و لبنان بسیار تشکر و قدردانی کرد، زیرا خودداری ورزشکاران آنان از رویارویی با حریفان صهیونیستی شان در هر رویداد ورزشی بیانگر وجدان بیدار آنان در حمایت از ملت فلسطین است که با فجیع‌ترین تخلفات و جنایت‌ها از جانب نظامیان اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست مواجهند.

ابومرزوق از رویداد‌های مختلفی که نشان دهنده عادی سازی غیر قابل قبول روابط با رژیم اشغالگراست، که در تعدادی از فعالیت‌های مشترک با نمایندگان این رژیم صهیونیستی در برخی کشور‌های عربی و آفریقایی رخ می‌دهد، متعجب و غافلگیر شد و این اقدامات را چالشی در برابر احساسات امت اسلامی و توده‌های آن در مخالفت با هرگونه بهبود روابط با رژیم اشغالگر دانست.

ابومرزوق: با اقدام انگلیس علیه حماس به صورت قانونی مقابله خواهیم کرد

کلیدواژه