دلو 03, 1400 20:18 Asia/Kabul
  • مقام حماس: هیچ‌ آتش‌بسی با اسرائیل در کار نیست
    مقام حماس: هیچ‌ آتش‌بسی با اسرائیل در کار نیست

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد، رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس باید امتیاز دهد و هر آتش‌بسی نیز موقتی خواهد بود.

به گزارش رادیو دری، «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز یکشنبه گفت،  اگر رژیم صهیونیستی برای فرار از اجرای تعهدات خود بر روی زمان حساب باز کرده است، ما هیچ گونه تأخیری را نخواهیم پذیرفت.

ابومرزوق گفت، حماس، بازسازی غزه و شکست محاصره غزه را عملی خواهد کرد و اسرائیل باید مراقب سناریوهای احتمالی در قبال تأخیر در بازسازی باشد.

عضو حماس تاکید کرد، حماس نمی‌پذیرد که مسئله اسرا به هیچ مسئله دیگری گره زده شود، بلکه این جنبش در راستای تفکیک بحرانهای نوار غزه و کاهش مشکلات مردم فلسطین تلاش می‌کند.

ابومرزوق با بیان اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین در پی کنار گذاشتن حماس است و در پی هیچ توافقی نیست، گفت ملت فلسطین در وضعیت مقاومت مستمر در برابر پروژه صهیونیسم قرار دارند.

ابومرزوق در پایان خاطر نشان کرد، رژیم صهیونیستی نمی‌تواند برای پیشبرد مساله تبادل اسرا تصمیمی اتخاذ کند، ولی ما به ملت و اسرای قهرمان خود قول می‌دهیم که اسرائیل مجبور خواهد شد این معامله را امضا کند.

رژیم صهیونیستی پس از جنگ اخیر علیه نوار غزه (نبردشمشیر قدس) در مقابل پایداری و حملات مقاومت مجبور به توقف حملات علیه نوار غزه شد ، پس از آن و با شروع مذاکرات دوطرف از طریق میانجیگری مصر،  تل آویو تلاش کرد تا موضوع تبادل اسرا را با روند بازسازی غزه مرتبط کند.

 امری که مقاومت زیر بار آن نرفت و تاکید کرد، روند تبادل اسرا روندی مستقل بوده و باید به خواسته‌های گروه‌های مقاومت غزه پاسخ داده شود.

 

کلیدواژه