حمل 19, 1402 17:26 Asia/Kabul
  • هشدار سازمان همکاری اسلامی درباره اقدامات تنش آفرین رژیم صهیونیستی
    هشدار سازمان همکاری اسلامی درباره اقدامات تنش آفرین رژیم صهیونیستی

سازمان همکاری اسلامی سیاست‌ها و اقدامات اشغالگران اسرائیلی با هدف محو هویت شهر قدس شریف را محکوم و تاکید کرد اقدامات اشغالگران باعث بی‌ثباتی امنیت در منطقه می‌شود. 

به گزارش رادیو دری، حسین ابراهیم طه رییس سازمان همکاری اسلامی امروز شنبه در نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی این سازمان درباره ادامه حملات و تجاوزگری رژیم اسرائیل ضد مسجدالاقصی گفت: «قدس بخشی جدایی ناپذیر از سرزمین فلسطین اشغالی و پایتخت کشور فلسطین است و مسجد مبارک الاقصی با همه گستره آن فقط عبادتگاه مسلمانان است.»

طه خاطرنشان کرد اوضاع شهر قدس و مقدسات اسلامی آن در نتیجه تشدید تجاوزگری آشکار اسرائیل از طریق یورش نیروهای اشغالگر صهیونیستی و شهرک نشینان تندرو به مسجد الاقصی، حمله وحشیانه به نمازگزاران در صحن این مسجد مقدس و زخمی و بازداشت صدها نفر از آنها، وخیم است.

رییس سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد این حملات و تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی نقض آشکار حرمت اماکن مقدس و آزادی عبادت و کنوانسیون های ژنو و قطعنامه های ذیربط سازمان ملل متحد است.

حسین طه درباره هرگونه تلاش برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس

به ویژه مسجد الاقصی هشدار داد و رژیم اشغالگر اسرائیل را مسؤول کامل عواقب جنایات و تخلفات خطرناکی دانست که می تواند خشونت، تنش، بی ثباتی و ناامنی را در منطقه افزایش دهد.

رییس سازمان همکاری اسلامی تصریح کرد هیچ یک از تصمیمات و سیاست‌های اسرائیل با هدف تغییر وضعیت جغرافیایی و جمعیتی شهر قدس و خدشه وارد کردن به وضعیت تاریخی و حقوقی اماکن مقدس در آنجا هیچ اثر قانونی ندارد و بر اساس قوانین بین المللی و قطعنامه های ذیربط سازمان ملل متحد باطل و بی اعتبار تلقی می شود.

نظامیان رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر بر حملات و تعرض به مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی افزوده و حدود 400 نفر را بازداشت کرده اند.

حمله اشغالگران صهیونیست به مناطق مختلف جنین

وارد آمدن خسارت به بیمارستان کودکان و خانه‌های مسکونی در غزه

کلیدواژه