ثور 10, 1402 17:38 Asia/Kabul
  • یمن: آماده تبادل همه اسیران با ائتلاف سعودی هستیم
    یمن: آماده تبادل همه اسیران با ائتلاف سعودی هستیم

رئیس کمیته ملی امور اسیران دولت نجات ملی یمن گفت، آمادگی تبادل همه اسیران را داریم.

مذاکرات در مورد پرونده اسیران جنگ یمن در سوئیس پایان یافت و طی آن  توافق شد که در یک عملیات 706 اسیر از انصارالله و 181 اسیر از طرف مقابل از جمله سعودی‌ها و سودانی‌ها آزاد شوند . اسرا شامل چهار دسته می‌شوند که عبارتند از اسرای دولت مستقر در یمن، اسرای دولت مستعفی، اسرای مارب و اسرای عربستان و مزدورانش.

به گزارش شبکه خبری المسیره،"عبدالقادر المرتضى" رئیس کمیته ملی امور اسیران دولت نجات ملی یمن با بیان این که این کشور آماده تبادل همه اسیران است، گفت: ولی طرف مقابل، آمادگی این کار را ندارد، به هر حال، ما کارتهایی داریم که بر اساس آن برای آزادی همه اسیران خود مذاکره خواهیم کرد.

 

المرتضی افزود، اعضای ائتلاف سعودی و مزدوران وابسته به آن، در تعیین اسیران در بند یمن که قرار است آزاد شوند، به صورت گزینی و بر اساس وابستگی و منطقه جغرافیایی عمل کردند.

این مقام یمنی، ا از آزادی شمار دیگری از زندانیان ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی خبر داد و گفت: کمیته ملی امور اسیران در راستای اجرای دستورعبدالملک بدر الدین الحوثی دبیرکل جنبش انصارالله یمن، ۷۷ نفر از اسرای ائتلاف سعودی را آزاد کرده است که شامل ده ها بیمار و سالمند است.

المرتضی ابراز امیدواری کرد که این اقدام انساندوستانه با اقدام مثبتی از سوی ائتلاف سعودی در قبال اسرای یمنی پاسخ داده شود.

رئیس کمیته ملی امور اسیران یمنی همچنین تأکید کرد، در راستای فراهم کردن بستر موفقیت مذکرات مربوط به تبادل اسیرانی که بعدها صورت خواهد گرفت، ده ها نفر از اسیران ائتلاف سعودی آزاد شده‌اند.

کلیدواژه