ثور 14, 1402 17:56 Asia/Kabul

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس ترکیه، این روز‌ها هر شهر و استان این کشور شاهد برنامه‌های تبلیغاتی نمایندگان احزاب و نامزد‌های ریاست‌جمهوری و مجلس است.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری صداو سیما، رویکرد سخنرانی‌های انتخاباتی رجب طیب اردوغان نامزد ائتلاف جمهور و کمال قلیچداراوغلو نامزد ائتلاف ملت به عنوان دو رقیب جدی، زیر سوال بردن عملکرد و پاسخ به حرف‌های تند و کنایه آمیز یکدیگر است.

اردوغان با متهم کردن قلیچداراوغلو به حمایت از گروه‌های همجنس باز گفت: «آقا کمال، می‌دانیم که تو و همدستانت از گروه‌های منحرف ال جی بی تی حمایت می‌کنید. این را بدانید که ما نخواهیم گذاشت تفکرات انحرافی در جامعه ترکیه رواج پیدا کند، ما معتقدیم در کشورمان، خانواده، نهادی مقدس است.»

قلیچدار اوغلو هم که بیشتر ضعف‌های اقتصادی دولت را برملا می‌کند، خطاب به اردوغان گفت: «کسی که سفره مردم را آتش زده من نیستم تو هستی. در کاخت نشسته ای و خبر نداری که قیمت هر کیلو پیاز ۳۰ لیر شده، آن وقت به من می‌گویی چرا محور سخنرانی‌های سیاسی تو، پیاز است.»

نوسان درصد نظرسنجی‌های پیش انتخاباتی رهبران دو حزب عدالت و توسعه و جمهوری خواه خلق، هرگونه حدس و گمان برای پیروزی هر یک از این دو رقیب را دشوار کرده است.

در حالی که کارشناسان به علت نزدیکی آرای اردوغان و قلیچداراوغلو، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را محتمل می‌دانند، اما کافی است هریک از این دو رقیب در روز انتخابات نصف به علاوه یک رای مردم را کسب کند تا بر مسند سیزدهمین ریاست جمهوری ترکیه تکیه زند.

انتخابات همزمان ریاست جمهوری و مجلس ترکیه در روز یکشنبه ۱۴ می /۲۴ ثور در سراسر این کشور برگزار می‌شود.

نامزد انتخابات ترکیه: آمریکا و اسراییل عامل بی ثباتی ترکیه هستند

کلیدواژه