ثور 24, 1402 17:07 Asia/Kabul
  • بیانیه جنبش حماس در هفتاد و پنجمین سالگرد یوم‌النکبه
    بیانیه جنبش حماس در هفتاد و پنجمین سالگرد یوم‌النکبه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد اشغال فلسطین موسوم به یوم النکبه، بیانیه‌ای صادر کرد.

«یوم النکبه» سالروز شکست عرب‌ها در جنگ شش روزه سال 1967 رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی مصر، سوریه، اردن و عراق است. این جنگ منجر به کشته شدن ۱۵ تا ۲۵ هزار عرب شد و در نهایت اسرائیل، «قدس، باریکه غزه، کرانه باختری رود اردن، بلندی‌های جولان و صحرای سینا» را اشغال کرد.

به گزارش رادیو دری، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز یکشنبه به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد اشغال فلسطین موسوم به یوم النکبه در بیانیه ای اعلام کرد، عاملان شکل‌گیری یوم النکبه از طریق آواره‌سازی، قتل‌عام، تبدیل توهم به واقعیت و یا جعل تاریخ نتوانسته‌اند و نخواهند توانست اراده مردم فلسطین را بشکنند و هویت ملی ما را محو کنند.

جنبش حماس تاکید کرد، اشغالگران سرزمین فلسطین نتوانستند طی دهه‌های طولانی فلسطینیان را دچار فراموشی کرده و موجب عدم حضورمان در این سرزمین شوند، همچنین آنها نتوانستند واقعیات تاریخی فلسطین را حذف کنند.

جنبش حماس از همه نهادهای بین‌المللی و وزرای خارجه جهان خواست تا در همه مجامع بین المللی برای افشای این اشغالگری تلاش کرده و رهبران آن را تحت تعقیب قرار دهند، همچنین آنها را به دادگاه کیفری بین المللی کشانده و جنایات مستمر آنها علیه مردم فلسطین را محکوم نمایند.

مقاومت فلسطین: محاسبات دشمن را بر هم زدیم

کلیدواژه