قوس 27, 1395 16:34 Asia/Kabul
  • درخواست از جامعه جهانی برای پایان دادن به استکبار رژیم صهیونیستی

رئیس اتحادیه بین المجالس کشورهای عربی ، وحدت جامعه جهانی را برای پایان دادن به استکبار رژیم صهیونیستی خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،" نبیه بری"، رئیس مجلس لبنان و رئیس دوره ای اتحادیه بین المجالس کشورهای عربی گفت ، دوستداران صلح در جهان هر چه سریعتر با اقدامات قانونی، دیپلماتیک و تبلیغاتی و با هر وسیله ممکن به استکبار رژیم صهیونیستی پایان دهند و مانع از ظلم و ستم به مردم بی گناه فلسطین شوند.

نبیه بری همچنین افزود، اتحادیه بین المجالس عربی تصویب قانونی کردن کانون های شهرک سازی و افزایش توقیف زمین های فلسطینیان در کنست (پارلمان)رژیم صهیونیستی را محکوم می کند.

رئیس اتحادیه بین المجالس کشورهای عربی ،این قانون را چالشی برای عدالت و تجاوزی جدید به ملت فلسطین خواند که به موجب آن اقدام باطل قانونی و دزدی و ظلم مجاز می شود.

هفته گذشته هیئت رئیسه کنست رژیم صهیونیستی پیش نویس طرحی را به تصویب رساند که معادل سه پیش نویس و موسوم به قانون تخریب است.

این طرح توقیف املاک خصوصی فلسطینیها را در کرانه باختری رود اردن جایز می داند و برخلاف واقعیت، کانون های شهرک سازی و حضور شهرک نشینان را قانونی می کند.

شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی از سیاست‌های اصلی این رژیم در حفظ امنیت و تحکیم سلطه صهیونیسم بر سرزمین‌های اشغالی است.

علاوه بر این ، تغییر بافت جمعیتی فلسطین از دیگر اهداف اسرائیل در تداوم شهرک‌ سازی است.

 

 

کلیدواژه