معرفی دولت جدید لبنان به ریاست «سعد الحریری»
(last modified Mon, 19 Dec 2016 04:04:03 GMT )
قوس 29, 1395 08:34 Asia/Kabul
  •  معرفی دولت جدید لبنان به ریاست «سعد الحریری»

کابینه جدید لبنان با 30 عضو به ریاست سعد الحریری معرفی شد.

به گزارش شامگاه یکشنبه ایرنا، دولت جدید لبنان با تشکیل جلسه ای با حضورجنرال« میشل عون» رئیس جمهوری،« نبیه بری» رئیس پارلمان و « سعد الحریری» نخست وزیر جدید این کشور، تشکیل و اعضای آن معرفی شدند.

در همین راستا، «محمد فلیفل» دبیرکل کاخ نخست وزیری در نشستی خبری دستور رئیس جمهور درباره قبول استعفای «تمام سلام» نخست وزیر دولت پیشبرد امور، تکلیف سعد الحریری به عنوان نخست وزیر جدید و معرفی کابینه جدید دولت لبنان را قرائت کرد.

در ترکیب جدید دولت لبنان جبران باسیل وزیر امور خارجه و نهاد المشنوق وزیر کشور کنونی لبنان در سمت خود ابقا شده اند. 

در دولت جدید لبنان دو وزارتخانه صنعت و معدن و ورزش و نوجوانان به نمایندگان حزب‌الله و دو  وزارت خانه ارتباطات و کشور به حزب «المستقبل» به ریاست الحریری رسیده است. سایر وزارت خانه‌ها بین احزاب دیگر توزیع شده است.

قرار است وزرای کابینه جدید لبنان روز چهارشنبه پس از دیدار با «میشل عون» رئیس جمهور، جلسه رسمی خود را به ریاست الحریری در کاخ بعبدا برگزار کنند.

گفته می شود دولت جدید لبنان علاوه بر ساماندهی امور کشور دو ماموریت مهم پیگیری تصویب قانون جدید انتخابات و برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه مه 2017(ثور 1396) و تصویب بودجه سالانه لبنان را برعهده دارد و عمر آن تا تشکیل پارلمان جدید حدود شش ماه است.

 

کلیدواژه