قوس 29, 1395 09:01 Asia/Kabul
  • تشریح ماموریت دولت وفاق ملی لبنان

نخست وزیر جدید لبنان گفت دستور کار دولت وفاق ملی تلاش برای تصویب قانون جدید انتخابات و حل بحران‌های فراروی لبنان از جمله زباله، آب و برق است.

به گزارش ایرنا؛ "سعد حریری" نخست وزیر جدید لبنان، یکشنبه‌شب بعد از ملاقات با "میشل عون" رئیس جمهوری و "نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان در نشست خبری در "بعبدا" کاخ ریاست جمهوری این کشور تصریح کرد نخستین ماموریت دولت جدید لبنان، همکاری با پارلمان برای تصویب قانون جدید است که بر اساس آن نمایندگان واقعی مردم وارد مجلس جدید شوند.

سعد حریری تاکید کرد ساختار دولت جدید لبنان با همکاری و توافق همه طرفهای سیاسی و کوتاه آمدن آنان از برخی مطالباتشان شکل گرفته و به همین سبب دولت وفاق ملی تشکیل شده است. 

نخست وزیر لبنان با ابراز امیدواری از برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر خود (نیمه سال 2017) گفت زمان دستیابی به قانون جدید انتخابات نزدیک خواهد بود و دولت جدید برای حفظ ثبات و امنیت و دور ساختن لبنان از پیامدهای منفی بحران سوریه تلاش خواهد کرد.

حریری از پارلمان لبنان خواست صلاحیت دولت جدید و بیانیه وزارتی آن را تایید کند تا دولت بتواند برنامه‌های رشد سریع اقتصادی را اجرا و زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی را به ویژه برای جوانان فراهم کند.

دولت جدید لبنان با 30 وزارتخانه به نخست وزیری سعد حریری یکشنبه‌شب اعلام شد. در دولت جدید لبنان، گروه هشت مارس و حزب جریان آزاد ملی (طرفداران مقاومت) 17 کرسی وزارتی و گروه 14 مارس و متحدانش هم 13 کرسی وزارتی را کسب کرده‌اند.

ترکیب کابینه جدید لبنان نشان میدهد طرفدارن حزب الله لبنان در عرصه سیاسی این کشور موفقیت خوبی کسب کردند.  

 

کلیدواژه