سرطان 21, 1402 11:17 Asia/Kabul
  • حمایت علمای مسلمان از مقاومت فلسطین در برابر رژیم اسرائیل
    حمایت علمای مسلمان از مقاومت فلسطین در برابر رژیم اسرائیل

مجمع علمای مسلمان در لبنان به‌مناسبت پیروزی مقاومت جنین در برابر رژیم اسرائیل، نشستی را با حضور علما و نمایندگان احزاب لبنانی و فلسطینی برگزار کرد.

نظامیان صهیونیست اخیرا به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری رود اردن حمله کردند که با مقاومت و مبارزه‌مسلحانه جوانان فلسطینی در این اردوگاه روبه‌رو شدند و در نهایت بدون دستاوردی، به‌عقب‌نشینی از اردوگاه جنین مجبور شدند.

 

 

به گزارش رادیو دری،  نشست مجمع علمای مسلمان در لبنان عصر سه‌شنبه در حومه بیروت، پایتخت این کشور برگزار شد و علمای اسلامی و شخصیت‌های لبنانی و فلسطینی در این نشست تاکید کردند، مقاومت نخستین گزینه برای آزادسازی سرزمین و مقدسات فلسطین است.
الشیخ «غازی حنینی»، رئیس شورای امنای مجمع علمای مسلمان در لبنان با حمایت از مقاومت جنین در برابر صهیونیست‌ها گفت، اسرائیل باید از شهر لبنانی و مرزی «الغجر» عقب‌نشینی کند و لبنانی‌ها، سرزمین خود را فراموش نخواهند کرد.

«حسن حب الله»، مسئول روابط فلسطین در حزب الله لبنان هم در نشست مجمع علمای مسلمان در لبنان گفت، شکل‌گیری مقاومت جدید در کرانه باختری رود اردن به پایان اشغالگری رژیم اسرائیل در این منطقه منجر می‌شود.

مسئول روابط فلسطین در حزب الله لبنان همچنین حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران را از مقاومت‌مسلحانه در کرانه‌باختری ستود و گفت، آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی از مقاومت مسلحانه فلسطین در برابر اشغالگران حمایت می‌کند.

«احمد المدلل»، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در نشست مجمع علمای مسلمان در لبنان گفت، تلاش‌های ایران از زمان امام خمینی (ره) تا حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از آرمان و مقاومت فلسطین ستودنی است.    
الشیخ «حسن المصری»، معاون دفتر سیاسی جنبش امل لبنان هم در حاشیه نشست  مجمع علمای مسلمان در گفت وگو با خبرنگار ایران‌پرس، از مقاومت لبنان و مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

 

کلیدواژه