اسد 07, 1402 09:20 Asia/Kabul
  • الحوثی: هتک حرمت به قرآن کریم از سوی لابی صهیونیستی صورت می‌گیرد
    الحوثی: هتک حرمت به قرآن کریم از سوی لابی صهیونیستی صورت می‌گیرد

رهبر جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه امت اسلامی با شرارت و جنایات یزیدیان لابی صهیونیستی-آمریکایی روبرو هستند، گفت: آتش زدن و پاره کردن قرآن در کشورهای غربی از سوی این لابی صورت می‌گیرد.

به گزارش رادیو دری، سید "عبدالملک الحوثی"  رهبر جنبش انصارالله یمن امروز جمعه در تظاهرات روز عاشورا با بیان اینکه امروزه امت اسلامی با ظلم و شرارت و جنایات یزیدیان لابی صهیونیستی-آمریکایی روبرو هستند، تأکید کرد: آتش زدن و پاره کردن قرآن کریم در کشورهای غربی از سوی لابی یهودی صورت می‌گیرد که این مسئله اوج کفر و تعدی به اسلام و مسلمین است. 

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: ایستادگی 9 ساله مردم  یمن در برابر تحریم، جنگ، تبلیغات، تلاش برای فتنه‌افروزی، با کمک  و پیروی از سنتهای بزرگان از جمله امام حسین (ع) است وامت اسلامی باید در قبال تعدی کشورهای غربی به قرآن کریم، موضع قاطع و جدی تری اتخاذ کنند.

الحوثی با اشاره به اینکه کمترین پاسخ کشورهای مسلمان به اهانت های کشورهای غربی، قطع روابط دیپلماتیک و تحریم اقتصادی است، به جوامع غربی هشدار داد که لابی یهودی آنان را به سمت پرتگاه می‌کشاند. 

الحوثی تمدن غرب را تمدن وحشیانه‌ای دانست که اخلاق و ارزش های انسانی را انکار می‌کند و هیچ احترامی برای مقدسات قائل نیست و در پایان از جوامع غربی خواست که در برخورد خود با قرآن، بازنگری کنند و به اسلام گرایش پیدا کنند؛ زیرا اسلام فقط تنها راه نجات جوامع بشری است.

روز گذشته مردم یمن به خیابان‌ها آمده و مراسم عزاداری روز عاشورا را در شهرهایی همچون صنعاء، اب، البیضاء، مأرب و صعده برگزار کردند.

مردم یمن در بیانیه ای ضمن ابراز ارادت به امام حسین (ع)، بر حمایت از مسئله فلسطین و رد هر گونه عادی‌سازی روابط با دشمن اسرائیلی تأکید کردند.

مردم یمن در این بیانیه به ائتلاف متجاوز عربی در یمن هشدار دادند که دست ما هنوز روی ماشه است و همچنان برای مقابله با تجاوزات نظامی و محاصره شما، در آمادگی به سر می‌بریم.

تظاهرات گسترده در صنعا در محکومیت اهانت به ساحت قرآن کریم

کلیدواژه