امیرعبداللهیان: مبارزه با تروریسم نباید محدود به سوریه شود
(last modified 1395-10-02T04:54:54+00:00 )
جدی 02, 1395 09:24 Asia/Kabul
  •  امیرعبداللهیان: مبارزه با تروریسم نباید محدود به سوریه شود

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل گفت رویکرد غلط آمریکا در منطقه به رشد تروریسم منجر شده است و مبارزه با تروریسم و سخن از راه حل سیاسی نباید تنها محدود به سوریه شود.

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین الملل روز چهارشنبه در دیدار «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران افزود مبارزه با تروریسم و استفاده از راه حل سیاسی باید در یمن، لیبی، بحرین و دیگر بحران‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

«حسین امیرعبداللهیان» تصریح کرد برخی بازیگران و رسانه‌های وابسته صهیونیستی، برای نجات تروریسم با احساسات مردم بازی می‌کنند، همانگونه که دستگاه‌های امنیتی برخی کشورها با آتش تروریسم بازی کرده و امنیت منطقه و جهان را به خطر انداخته‌اند.

امیرعبداللهیان همچنین با ابراز تاسف از حمله تروریستی در ترکیه که به قتل سفیر روسیه منجر شد، تاکید کرد مجلس ایران ضمن ابراز همدردی با ملت و مجالس قانونگذاری روسیه، این عمل غیرانسانی را محکوم کرده و خواهان مجازات آمران و عاملان این جنایت بشری است.

دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین الملل درباره روابط دوجانبه تهران و مسکو نیز گفت گسترش همکاری و هماهنگی پارلمانی بین ایران و روسیه در مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی در تامین منافع دو ملت و دو کشور موثر است.

«لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران نیز در این دیدار گفت همکاری دو کشور در مناطق بحرانی خاورمیانه به ویژه سوریه رضایت‌بخش است و این همکاری‌ها درباره کمک به بازگرداندن امنیت و ثبات در منطقه تداوم خواهد یافت.

جمهوری اسلامی ایران و روسیه با همکاری دولت سوریه نقش مهمی در برقراری امنیت منطقه غرب آسیا و مبارزه واقعی با تروریسم دارند و آزادسازی حلب از اشغال تروریست‌ها، ثمره همکاری سازنده محور مقاومت است. 

 

کلیدواژه