اسد 11, 1395 07:53 Asia/Kabul
  •  اعلام آمادگی دمشق برای مشارکت در مذاکرات سوری سوری در ژنو

معاون دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در دیدار با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه، بر پایبندی کشورش به مشارکت در مذاکرات سوری سوری تاکید کرد.

 وزیر خارجه سوریه از آمادگی کشورش برای مشارکت در مذاکرات ژنو برای حل بحران این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیا‌الیوم، "رمزی عزالدین رمزی" معاون دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه که به این کشور سفر کرده است، با ولیدالمعلم وزیر خارجه این کشور و فیصل المقداد معاون وی دیدار و درباره پیشنهاد دی‌میستورا برای حل بحران سوریه با آنها بحث و تبادل نظر کرد.

عزالدین رمزی گفت: در دیدار با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه، وی بر پایبندی کشورش به مشارکت در مذاکرات سوری سوری که قرار است اواخر ماه آگوست در ژنو برگزار شود، تاکید کرده است.

سفر رمزی به دمشق به دنبال تلاشهای انسانی گسترده‌ای است که روسیه و سوریه پنجشنبه گذشته در شرق حلب انجام دادند، صورت گرفته است.

پیش از این سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که از طریق هماهنگی با دولت سوریه سه گذرگاه انسانی دیگر به منظور کمک رسانی به غیرنظامیانی که از سوی تروریستها به گروگان گرفته شده‌اند و همچنین خروج افراد مسلحی که قصد دارند سلاحهای خود را تحویل دهند، بازگشایی شده است.

 

 

کلیدواژه