سنبله 16, 1402 09:19 Asia/Kabul
  • نخست وزیر عراق: تعداد زائران اربعین امسال بی‌سابقه بود
    نخست وزیر عراق: تعداد زائران اربعین امسال بی‌سابقه بود

محمد شیاع السودانی، تعداد شرکت کنندگان در مراسم اربعین امسال در کربلا را بی سابقه توصیف کرد.

به گزارش رادیو دری، "محمد شیاع السودانی" نخست وزیر عراق در کنفرانس خبری در شهر مقدس کربلا  با بیان اینکه برای اولین بار است که از همه استان‌های عراق از جمله منطقه کردستان در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت کردند، گفت: تعداد زائران در مراسم اربعین امسال بی‌سابقه بود.

نخست وزیر عراق: تعداد زائران اربعین امسال بی‌سابقه بود

السودانی اظهار کرد: دولت و نهادهای مدنی و امنیتی و نیروهای حشد شعبی در دوره برگزاری راهپیمایی زیارت اربعین برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم همه تلاش و امکانات خود و هم چنین تمام ظرفیت‌های کشور برای فراهم کردن زمینه مناسب جهت پذیرایی از میلیون‌ها زائر را به کار گرفتند.

نخست وزیر عراق از هیات وزیران به ویژه وزرای برق، بهداشت و صنعت نفت، حمل و نقل و بازرگانی که به نمایندگی از وزرا، او را در سفر به کربلا همراهی کردند، تشکر کرد.

السودانی با بیان اینکه سازمان دهی موکب‌های حسینی احوال، اخلاق، سخاوت و میهمان نوازی مردم را منعکس کرد، افزود: موکب‌های حسینی بر پا شده برای خدمت به زائران منحصر به یک فرقه، مذهب و یک منطقه نبود.

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه برنامه راهپیمایی زیارت اربعین اسمترار دارد، تصریح کرد: برای برگزاری مراسم اربعین در سال آینده پروژه‌هایی را برای اجرا مشخص کرده ایم.

میلیون‌ها شیعه از عراق و سایر کشورها هرساله مراسم احیای اربعین حسینی را در سایه تدابیر امنیتی شدید در استان کربلا برگزار می کنند.

امسال شاهد بیشترین تعداد زائران اربعین نسبت به سال‌های قبل خواهیم بود

کلیدواژه