سنبله 24, 1402 12:06 Asia/Kabul
  • حماس خطاب به گوترش: مقاومت فلسطینیان مشروع است
    حماس خطاب به گوترش: مقاومت فلسطینیان مشروع است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به اظهارات دبیرکل سازمان ملل متحد که مقاومت مردم فلسطین را خشونت خوانده بود اعلام کرد که مقاومت فلسطینیان مشروع و قانونی است.

به گزارش رادیو دری، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با صدور بیانیه ای اظهارات آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد که مقاومت مردم فلسطین را خشونت خوانده بود، رد و تاکید کرد: مقاومت مردم ما یک اقدام مشروع و مطابق با قوانین و هنجارهای بین المللی است و این حقی است که مردم فلسطین از آن دست نخواهند کشید و به مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیست ‌ها و پروژه‌های یهودی سازی آنها ادامه خواهند داد.

در بیانیه این جنبش فلسطینی آمدده است: خشونت و تروریسم عباراتی است که منحصراً شامل اشغالگران صهیونیست و شهرک نشینان فاشیست آن می‌شود که مسوولیت کامل وخامت اوضاع، برهم زدن زندگی فلسطینیان و سلب حقوق ملی آنها را بر عهده دارند.

این جنبش از دبیرکل سازمان ملل و این نهاد بین المللی خواست تا نقشی را که به آنها محول شده در احقاق حقوق ملت فلسطین ایفا کنند و اشغالگری و تجاوز مستمر اشغالگران و جنایات و سیاست‌های نژادپرستانه آنها را محکوم کنند تا مردم فلسطین بتوانند از حق آزادی و استقلال خود در سرزمین خود استفاده کنند.

کلیدواژه