سنبله 31, 1402 11:20 Asia/Kabul
  • شهادت جوان فلسطینی در غرب جنین
    شهادت جوان فلسطینی در غرب جنین

منابع محلی از شهادت جوانی فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر صهیونیست درغرب جنین خبر دادند.

به گزارش رادیو دری به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع محلی  اعلام کردند، جوانی فلسطینی به اسم «عبدالله عماد ابو حسن» در جریان یورش نظامیان اشغالگر صهیونیست به شهرک کفردان در غرب جنین به ضرب گلوله به شهادت رسیده است.

تنش‌ها در کرانه باختری میان فلسطینی‌ها و نیروهای اشغالگر همچنان در بالاترین سطح ادامه دارد و ساعاتی پیش از این نیز اعلام شده بود که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهر نابلس یورش برده‌اند.

منابع محلی در این ارتباط تاکید کردند ، صهیونیست‌ها خانه یک مبارز فلسطینی را در این شهر محاصره کردند.

شبکه الجزیره نیزدر این ارتباط گزارش داد ،درگیری مسلحانه بین مبارزان مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در اطراف خانه‌ای که آنها در محله رافضیه در نابلس محاصره کرده‌اند، ادامه دارد وتا کنون چند فلسطینی در درگیری‌های نابلس زخمی شدند.

منابع محلی همچنین از درگیری مسلحانه شدید مقاومت با اشغالگران اسرائیلی در محله رافضیه در شهر نابلس خبر دادند.

منابع فلسطینی هم اعلام کردند ، نظامیان اسرائیلی ۴ موشک ماتادور به سمت منزل محاصره شده در شهر نابلس شلیک کردند.

ساعاتی پیش از این نیز، منابع عبری زبان اعلام کردند که نظامیان اسرائیلی به سمت جوانی فلسطینی در منطقه تپه فرانسوی در قدس اشغالی آتش گشودند.

این منابع افزودند، این جوان با سلاح سرد به نظامیان اسرائیلی حمله و یک نیروی امنیتی را مجروح کرده است.وضعیت این جوان فلسطینی فعلاً مشخص نیست.

درهمین حال،پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد ،مجری عملیات حمله با سلاح سرد در قدس اشغالی، یک نوجوان ۱۹ ساله فلسطینی ساکن این شهر است و اکنون وضعیت خطرناکی دارد.

تنش‌ها در مناطق فلسطینی به اوج خود رسیده است و همزمان گزارش شده که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی در ورودی شهرک «بیت امر» واقع در شمال الخلیل با یکدیگر درگیر شدند. منابع محلی در رابطه با این درگیری‌ها تصریح کردند: یکی از نظامیان اشغالگر در جریان درگیری در ورودی شهرک بیت امر در شمال الخلیل زخمی شد.

از سوی دیگر نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی در شهرک «الرام» واقع در شمال قدس اشغالی نیز با یکدیگر درگیر شدند.

منابع محلی اعلام کردند، در جریان این درگیری‌ها که در ورودی شمالی این شهرک به وقوع پیوست نظامیان صهیونیست به سوی جوانان فلسطینی آتش گشودند و برای متفرق‌کردن آنان از گلوله گاز اشک‌آور نیز استفاده کردند.

در نتیجه درگیری میان نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی و تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی فلسطینیان در شهرک الرام یک کودک فلسطینی به شهادت رسید.

خبر دیگر آنکه ،شهرک‌نشینان صهیونیست در جریان بازدید یک هیئت دیپلماتیک اعزامی از سوی ۱۰ کشور اروپایی از یکی از روستاهای فلسطینی اختلال ایجاد کردند و مانع از انجام این بازدید شدند.

ساکنان این روستای فلسطینی که در کرانه باختری قرار دارد با اعمال قدرت از سوی صهیونیست‌ها مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده و آواره گشته‌اند.نظامیان رژیم صهیونیستی هر روز به بهانه های مختلف، با حمله به مردم مظلوم فلسطین، آنان را به شهادت رسانده و یا مجروح و بازداشت می کنند؛ فلسطینیان نیز در پاسخ به این جنایات، عملیات ضد صهیونیستی انجام می دهند.

کلیدواژه