کرانه باختری و باریکه غزه منطقه بسته نظامی اعلام شد
(last modified 1402-07-01T09:43:29+00:00 )
میزان 01, 1402 14:13 Asia/Kabul
  • کرانه باختری و باریکه غزه منطقه بسته نظامی اعلام شد
    کرانه باختری و باریکه غزه منطقه بسته نظامی اعلام شد

ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه یکی از اعیاد یهودی، کرانه باختری را به طور کامل محاصره و منطقه بسته نظامی اعلام کرد.

به گزارش رادیو دری؛ ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد: به مناسبت عید یوم الغفران یهودی (روز کیپور)،  از نیمه شب امشب (شنبه، ۲۳ سپتامبر) تا نیمه شب دوشنبه (۲۵ سپتامبر) منطقه "یهودا و السامرة" (کرانه باختری) و همه گذرگاه‌ها با باریکه غزه بسته خواهد شد.

بر مبنای این بیانیه، نیروهای ارتش اشغالگر قدس و ماموران امنیتی آن در سرزمین‌های اشغالی، کرانه باختری و گذرگاه‌های باریکه غزه مستقر می‌شوند و در همه مناطق کرانه باختری و قدس اشغالی ایست های بازرسی ایجاد خواهد شد.

بر این اساس، از بامداد یکشنبه (۲۴ سپتامبر) تا  روز سه‌شنبه (۲۶ سپتامبر)، کرانه باختری و باریکه غزه به یک پادگان نظامی برای صهیونیست ها تبدیل خواهد شد.

 کیپور، مهم‌ترین جشن مذهبی یهودیان است که به دلیل برگزاری آیین‌های آن هر ساله ساکنان کرانه باختری و باریکه غزه تحت فشار تدابیر امنیتی و رفتارهای خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی و پلیس رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند و سراسر منطقه کرانه باختری و بیت‌المقدس منطقه بسته نظامی اعلام می‌شود.

رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد: به مدت هشت روز تمامی گلوگاه‌های منتهی به کرانه باختری و باریکه  غزه را به مناسبت عید یهودی موسوم به «عید العرش» (سوکوت) مسدود می کند.

سوکوت یک عید هفت روزه است که به عنوان عید سایبان‌ها شناخته می‌شود و یادآور زمانی است که قوم بنی اسرائیل بر بیابان سرگردان بودند.

تحرکات جدید رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان

شمار شهدای انفجار در غزه به پنج نفر رسید

کلیدواژه