میزان 05, 1402 12:47 Asia/Kabul

در پی آتش‌سوزی مرگبار شب گذشته در یک مراسم عروسی در شمال عراق، استاندار نینوی یک هفته عزای عمومی اعلام کرد و رئیس جمهور دستور آغاز تحقیقات در خصوص این حادثه را صادر کرد.

در پی وقوع آتش‌سوزی مرگبار شب گذشته در یک تالار عروسی در شهرک الحمدانیه واقع در استان نینوی، در این استان یک هفته عزای عمومی اعلام شد و محمد شیاع السودانی ،رئیس‌جمهور عراق خواستار تحقیق دقیق در خصوص این حادثه و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار چنین حادثه‌ای در آینده شد. 

خبرگزاری رسمی عراق واع اعلام کرده بود که در پی آتش‌سوزی سه‌شنبه شب در یک مراسم عروسی در این شهرک، دست‌کم ۱۰۰ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۵۰ نفر زخمی شدند. اما لحظاتی پس از انتشار این خبر، منابع آگاه از افزایش آمار قربانیان این آتش‌سوزی خبر دادند.

صبح امروز سازمان هلال احمر عراق، شمار قربانیان را ۴۵۰ نفر کشته و زخمی اعلام کرد.

سازمان دفاع مدنی عراق دلیل آتش‌سوزی را بر اساس اطلاعات اولیه به دست آمده و ویدئویی که در دست است،  استفاده از وسایل آتش بازی در مراسم عراقی و گسترش دامنه آن اعلام کرد .

 نخست وزیر عراق بلافاصله پس از این آتش‌سوزی،  به وزرای کشور و بهداشت دستور داد تا تمام تلاش خود را برای امداد‌رسانی به مجروحان این حادثه را بسیج کنند و با اعزام تیم‌های پزشکی به درمان هر چه سریع‌تر آسیب‌دیدگان و بازماندگان کمک کنند.

«عبداللطیف جمال رشید» رئیس‌جمهور عراق نیز گفت: اتفاقی که برای فرزندان ما در منطقه الحمدانیه افتاد، یک تراژدی دردناک و حادثه‌ای است که قلب ما و همه مردم عراق را به درد آورد. ما بر لزوم آغاز تحقیقات، افشای ابعاد پنهان این حادثه و اتخاذ کلیه تدابیر ایمنی برای جلوگیری از تکرار چنین حادثه‌ای تاکید می‌کنیم.

«سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق هم ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های قربانیان و مردم عراق تاکید کرد: «حادثه الحمدانیه ما را به اهمیت تقویت تدابیر ایمنی و آگاهی واقف می‌کند».

عروسی مرگبار در نینوای عراق با بیش از 450 کشته و زخمی

کلیدواژه