میزان 10, 1402 18:56 Asia/Kabul

صدها شهرک‌نشین صهیونیست امروز دوشنبه تحت پوشش نظامیان اشغالگر، به بهانه یکی از اعیاد یهودی به صحن‌های مسجدالاقصی یورش آوردند و با نمازگزاران فلسطینی درگیر شدند.

همزمان با سومین روز عید یهودی موسوم به  «سوکوت» (به عربی، عید العرش)، صدها شهرک‌نشین صهیونیست تحت تدابیر شدید امنیتی و با حمایت نظامیان رژیم اشغالگر وارد صحن‌های مسجد الاقصی شدند و ضمن انجام اقدامات تحریک‌آمیز علیه مسلمانان، اقدام به برپایی آیین‌های تلمودی کردند و در نزدیکی باب‌السلسله با نمازگزاران فلسطینی درگیر شدند.

اداره اوقاف اسلامی قدس، گزارش داد که تا ساعت ۱۰:۰۰ صبح امروز به وقت فلسطین، حدود ۸۴۲ شهرک‌نشین صهیونیست به صورت غیرقانونی وارد صحن‌های مسجدالاقصی شدند.

به گفته منابع آگاه محلی «یهودا گلیک» عضو سابق کنست در رأس شهرک‌نشینان مهاجم به مسجدالاقصی قرار داشت و انتظار می‌رود که تا پایان هفته جاری، یورش اشغالگران به مسجدالاقصی به بهانه اعیاد یهودی ادامه یابد.

همزمان با ورود صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی، نظامیان صهیونیست، به مصلی القبلی یورش بردند و در صحن‌های آن، حضور خود را به نمایش گذاشتند و تحت تدابیر شدید امنیتی، شماری از نمازگزاران فلسطینی را مقابل درهای مسجد الاقصی مورد حمله و ضرب و شتم قرار دادند.

نظامیان صهیونیست امروز با بیرون کردن شمار زیادی از نمازگزاران فلسطینی‌های از صحن‌های مسجدالاقصی، دست‌کم سه نفر از آن‌ها را در نزدیکی باب السلسله بازداشت کردند.

مسجدالاقصی به‌عنوان نماد اصلی هویت اسلامی- فلسطینی بیت‌المقدس شناخته می‌شود و رژیم اسرائیل تلاش دارد، این مهم را از بین ببرد اما ایستادگی و هوشیاری مردم فلسطین، رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشته و با شکست روبه‌رو کرده است.

 

کلیدواژه