جدی 04, 1395 19:06 Asia/Kabul
  •  حمایت ایران از مطالبات فلسطینیان و مخالفت با اشغالگری

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: تهران از هر اقدامی درحمایت از تحقق مطالبات فلسطینیان و مخالفت با اشغالگری رژیم صهیونیستی استقبال می کند.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه ، "بهرام قاسمی " سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز شنبه در پی صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درحمایت ازمردم فلسطین  افزود:سیاست ها و عملکرد رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک ها در اراضی فلسطینی در مغایرت کامل با قواعد و حقوق بین المللی بوده و ایران بارها بر این مسأله تأکید کرده است.

قاسمی تاکیدکرد: تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، باوجود سابقه طولانی برخی قدرتها درحمایت از جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه با استفاده از حق وتو در این شورا، نشانه عزم جامعه جهانی  برای پایان دادن به اشغالگری اسراییل و احیای حقوق مردم فلسطین است هر چند تجربه ثابت کرده که این رژیم به هیچ یک ازمیثاق ها والزامات بین المللی پایبند نبوده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه آگاهی بین المللی به جنایات و ماهیت غاصب و اشغالگر رژیم صهیونیستی در حال افزایش است گفت: حل مسأله فلسطین نیازمند اهتمام جدی و قاطع جامعه بین المللی در چارچوب احقاق حقوق مسلّم مردم مظلوم فلسطین و مقابله با سیاست های توسعه طلبانه و اشغال گرانه رژیم صهیونیستی است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، جمعه شب قطعنامه ای را ضد شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی با 14 رای مثبت تصویب کرد.

بر اساس این قطعنامه ، رژیم صهیونیستی ملزم می شود فوراً و به‌طور کامل همه فعالیت‌های شهرک‌سازی خود را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، از جمله قدس شرقی متوقف کند.

 

کلیدواژه