میزان 18, 1402 09:54 Asia/Kabul
  • اقدام رژیم صهیونیستی در بستن آب به روی مردم غزه، جنایت جنگی است
    اقدام رژیم صهیونیستی در بستن آب به روی مردم غزه، جنایت جنگی است

دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت، اقدام رژیم صهیونیستی در بستن آب آشامیدنی به روی مردم فلسطین در باریکه غزه، جنایت جنگی است.

به گزارش رادیو دری، «کاظم غریب‌آبادی» دبیر ستاد حقوق بشر ایران  با انتشار پیامی در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: حق دسترسی به آب آشامیدنی سالم و تمیز به عنوان یک حق بشری مورد شناسایی قرار گرفته است؛ اقدام رژیم صهیونیستی در بستن آب به روی مردم غزه، جنایت جنگی محسوب می‌شود.  معاون امور بین الملل قوه قضائیه ایران یادآور شد: داعش نیز در سال ۲۰۱۶  آب حلب را قطع کرد و هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری سازمان ملل در سوریه این اقدام را جنایت جنگی خواند.گروه های مقاومت فلسطین روز شنبه(هفتم اکتبر) در پاسخ به شرارت های رژیم صهیونیستی عملیات همه جانبه و بی نظیری را از باریکه غزه ضد مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کردند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت بامداد دوشنبه گزارش داد، شمار صهیونیست‌هایی که در عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین به هلاکت رسیده‌اند، به هزار نفر رسیده است.

عملیات طوفان الاقصی علاوه بر این که بازنمایی گوشه‌ای از اراده جوانان فلسطین برای دفاع از آب و خاک کشور خود و مقابله با دشمن اشغالگر است، نشانگر قدرت و پیشرفت نظامی نیروی مقاومت بوده به گونه‌ای که برخی سران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی اذعان داشتند که برای این حمله غافلگیرکننده به‌اندازه کافی آماده نبودند و این حمله بی‌تردید شکست سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستسی به شمار می‌آید.

جهاد اسلامی فلسطین: به عمق رژیم صهیونیستی نزدیک شده‌ایم

کلیدواژه