میزان 27, 1402 08:31 Asia/Kabul
  • افزایش آمار شهیدان غزه به ۳۴۷۸ و مجروحان به ۱۲۰۶۵ نفررسید
    افزایش آمار شهیدان غزه به ۳۴۷۸ و مجروحان به ۱۲۰۶۵ نفررسید

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، درنتیجه حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۳۴۷۸ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ۱۲۰۶۵ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش رادیو دری، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین از شهادت ۳۴۷۸ فلسطینی و زخمی‌شدن ۱۲۰۶۵ نفر دیگر درنتیجه حملات ددمنشانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد.

القدره تصریح کرد: تعداد قربانیان قتل عام بزرگی که دشمن جنایتکار در بیمارستان المعمدانی انجام داد به ۴۷۱ شهید و ۳۱۴ زخمی رسیده است. حال ۲۸ زخمی نیز وخیم گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین تاکید کرد: ۷۰ درصد از قربانیان تجاوز اسرائیل به غزه را کودکان، بانوان و افراد سالمند تشکیل می‌دهند. در این جنایات ۴۳۳ خانواده مورد هجوم قرار گرفته‌اند که تنها پیکر ۲۴۲۱ نفر از شهدای این خانواده‌ها در دسترس بوده و صدها نفر از آنان همچنان زیر آوار هستند.

القدره افزود: وزارت بهداشت ۱۳۰۰ پیام در مورد افرادی که زیر آوار مانده‌اند دریافت کرده که ۶۰۰ مورد آن مربوط به کودکان بوده است. انتظار داریم که برخی افراد زیرآوارمانده زنده باشند، اما به دلیل تداوم بمباران و کمبود امکانات دستیابی به این افراد دشوار است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه هشدار داد که پس از ورود بیمارستان‌ها به مرحله فروپاشی عملی، ساعات پیش رو در روند ارائه خدمات بهداشتی به بیماران و زخمی‌ها در آینده به شدت تأثیرگذار خواهد بود.

رژیم صهیونیستی شب گذشته بیمارستان المعمدانی را که چهار هزار نفر از جمله بیماران و پزشکان و هزاران آواره فلسطینی را در خود جای داده بود، هدف قرار داد.

پیکر۱۵۰۰ شهید در غزه زیر آوارها مانده است

کلیدواژه