عقرب 03, 1402 11:25 Asia/Kabul
  • رایزنی مقامات حماس و جهاد با «سیدحسن نصرالله» درباره فلسطین
    رایزنی مقامات حماس و جهاد با «سیدحسن نصرالله» درباره فلسطین

دبیرکل حزب الله لبنان، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و معاون دفتر سیاسی جنبش حماس در یک نشست مشترک تحولات فلسطین را بررسی کردند.

به گزارش رادیو دری، سید "حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «صالح العاروری» معاون دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خصوص آخرین تحولات مربوط به عملیات طوفان الاقصی و اوضاع باریکه غزه بحث و تبادل نظر کردند.

آنها همچنین اوضاع جبهه شمالی و درگیری‌های جاری در مرزهای لبنان با اراضی اشغالی را بررسی کردند.

در این دیدار در خصوص مواضع بین المللی و منطقه‌ای اتخاذ شده و اقداماتی که محور مقاومت باید در مرحله حساس کنونی اتخاذ کند، رایزنی شد.

شرکت کنندگان در این نشست در خصوص راه‌های تحقق پیروزی واقعی مقاومت در باریکه غزه و فلسطین و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی ضد این منطقه و کرانه باختری رود اردن بحث و تبادل نظر کردند.

حسن نصرالله، زیاد نخاله و صالح العاروری بر ضرورت تداوم هماهنگی‌ها و پیگیری‌های مداوم و روزانه تحولات تاکید کردند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین با ارسال پیامی خطاب به نهادهای رسانه‌ای این حزب، خواهان نام گذاری شهدایی که از تاریخ هفت اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی) تاکنون به شهادت رسیده اند به «شهدای راه قدس» شد.

نصرالله در این دیدار تاکید کرد: نام گذاری «شهدای راه قدس» در چارچوب واقعیت نبرد کنونی با دشمن صهیونیستی صورت می‌گیرد.

نیروهای مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات صهیونیست ها، از روز شنبه ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) ضد مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

شکست فاجعه بار صهیونیست‌ها، هلاکت بیش از هزار صهیونیست و از دست دادن برخی شهرک‌ها و مقرهای نظامی، باعث شده سران این رژیم در روزهای اخیر بارها غیرنظامیان و مردم بی گناه غزه را هدف قرار داده و با محاصره این شهر جنایت جنگی مرتکب شده اند.

 

کلیدواژه