قوس 04, 1402 17:17 Asia/Kabul
  • ونزوئلا: نتانیاهو در غزه نسل کشی می‌کند و پسرش در آمریکا خوش‌گذرانی
    ونزوئلا: نتانیاهو در غزه نسل کشی می‌کند و پسرش در آمریکا خوش‌گذرانی

وزیر امور خارجه ونزوئلا با انتشار تصویری از پسر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، خوش‌گذرانی وی در آمریکا در حالی که پدرش مشغول یک نسل‌کشی در نوار غزه است را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش رادیو دری، ایوان خیل پینتو وزیر خارجه ونزوئلا گفت در حالی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به ارتش دستور می‌دهد تا یک کارزار نابودی و پاکسازی قومی را علیه مردم فلسطین در نوار غزه انجام دهد، پسرش یائیر نتانیاهو در آرامش در میامی ایالات متحده زندگی می‌کند.

راشا تودی نیز در این ارتباط نوشت: همه اسرائیلی‌ها تا سن ۴۰ سالگی مشمول خدمت نظامی اجباری و فراخوان ذخیره هستند اما یائیر ۳۲ ساله، حتی در دوران خدمت خود هم به عنوان یک نظامی رزمی خدمت نکرد بلکه این دوران را به عنوان یک سخنگوی نیروی دفاعی (رژیم) اسرائیل از سر گذراند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا هشدار داد «تاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد که چه کسانی در قتل بیش از ۱۵ هزار فلسطینی که عمده آن‌ها کودکان هستند، مسئول و همدست بودند».

وی از جامعه جهانی خواست تا نتانیاهو، وزیران و افسران ارتش او را به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه کنند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا نیز اخیرا گفته بود آنچه در فلسطین رخ می دهد فراتر از هولوکاست است و در برابر نسل کشی که رخ می دهد، نباید سکوت کرد.

قصه نتانیاهو به سر رسید

کلیدواژه