قوس 06, 1402 19:44 Asia/Kabul
  • رژیم اسرائیل: آماده تمدید آتش‌بس موقت هستیم
    رژیم اسرائیل: آماده تمدید آتش‌بس موقت هستیم

در شرایطی که رژیم اسرائیل در تحقق اهداف جنگی خود در غزه شکست خورده سخنگوی کابینه این رژیم بر آمادگی تل‌آویو برای تمدید آتش‌بس موقت تأکید کرد.

به گزارش رادیو دری، «ایلون لوی»، سخنگوی کابینه رژیم اسرائیل گفته که حماس از تمایل اسرائیل برای تمدید آتش‌بس موقت در ازای آزادی 50 اسیر دیگر در غزه آگاه است.

لوی افزود:184 اسرائیلی هنوز در نوار غزه اسیر هستند. 

پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی مصر گزارش داده بود، مذاکره‌کنندگان مصری، قطری و آمریکایی به توافق بر سر تمدید آتش‌بس در غزه نزدیک شده اند. 

این منابع مدعی شده‌اند جنبش مقاومت فلسطین حماس خواستار تمدید آتش‌بس به مدت چهار روز است در حالی که اسرائیل خواستار تمدید روز به روز است و در همین حال گفت‌وگوها بر سر اینکه کدام زندانیان فلسطینی بایستی آزاد شوند ادامه دارند. 

یک مقام اسرائیلی گفته بود، موضع تل‌آویو این است که در ازای آزادی هر «10 گروگان» آتش‌بس به مدت یک روز تمدید شود و به ازای آزادی هر اسرائیلی 3 برابر آن زندانیان فلسطینی آزاد شوند. 

تمایل رژیم اسرائیل برای تمدید آتش‌بس در غزه در حالی است که کارشناسان می‌گویند این رژیم در تحقق اهداف جنگی خود در غزه شکست خورده است. 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ میزان) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از 14500 غیرنظامی منجر شده است. 

حماس: آتش‌بس غزه یک روز دیگر تمدید می‌شود

کلیدواژه