جدی 10, 1402 08:49 Asia/Kabul
  • آمار جدید شهدا و مجروحان حمله‌های رژیم صهیونیستی به باریکه غزه
    آمار جدید شهدا و مجروحان حمله‌های رژیم صهیونیستی به باریکه غزه

در هشتاد و پنجمین روز جنگ در باریکه غزه، وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به ۲۱ هزار و ۶۷۲ نفر خبر داد. 

به گزارش رادیو دری، وزارت بهداشت فلسطین روز شنبه آخرین آمار مجروحان تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه را ۵۶ هزار و ۱۶۵ نفر اعلام کرد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، نظامیان اشغالگر اسرائیل در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ قتل عام جدید در مناطق مختلف باریکه غزه انجام دادند که منجر به شهادت ۱۶۵ نفر و مجروح شدن ۲۵۰ نفر شد.

وزارت بهداشت غزه با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از قربانیان حملات صهیونیستها، زنان و کودکان هستند، تصریح کرد: در پی حملات اسرائیل ۳۱۲ نفر هم از کادر درمان  به شهادت رسیدند.

براساس این گزارش، اسرائیل عمدا ۱۴۲ مرکز درمانی را هدف قرار داده و ۲۳ بیمارستان و ۵۳ مرکز پزشکی را از مدار فعالیت خارج کرده است. 

وزارت بهداشت فلسطین با هشدار نسبت به خطر قحطی برای یک میلیون و ۹۰۰ هزار آواره که نیازمند آب، غذا و دارو هستند، تاکید کرد؛ ۵۰ هزار زن باردار در مراکز اسکان، از سوء تغذیه رنج می‌برند و بیش از ۹۰۰ هزار کودک هم با سرمای شدید و قطحی مواجه هستند.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر گذشته با واکنش تند مردم مختلف جهان و منطقه مواجه شده است، اما تاکنون مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل متحد نتوانسته اند این حملات را متوقف کند.

شمار شهدای غزه از مرز ۲۱ هزار تن گذشت

کلیدواژه