جدی 10, 1402 18:39 Asia/Kabul
  • شکنجه اسیران زن فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی
    شکنجه اسیران زن فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی

باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد، ۸۰ اسیر زن فلسطینی در زندان «دامون» رژیم صهیونیستی در سخت ترین شرایط بازداشت، تحت شکنجه و گرسنگی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری «عربی ۲۱»، باشگاه اسیران فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد، بیشتر اسیران زن فلسطینی  که از باریکه غزه هستند با رفتار خشونت آمیز نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی و وضعیت بسیار بد بهداشتی مواجه هستند.

باشگاه اسیران فلسطین در این بیانیه افزود: در بین اسیران زن فلسطینی، یک زن سالخورده ۸۲ ساله و هم چنین بانوی باردار وجود دارد که از بدرفتاری و تحقیر از سوی نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی سخن می گویند.

باشگاه اسیران فلسطین در این بیانیه تاکید کرد، بندهای اسیران زن در زندان دامون شاهد ازدحام جمعیت است و بیشتر اسیران بر روی زمین می‌خوابند و حتی آب آشامیدنی ناسالم در اختیار آنها قرار می گیرد.

این باشگاه افزود، اسیران زن اهل غزه از اسیران زن اهل کرانه باختری و سرزمین های اشغالی سال ۱۹۴۸ جدا شده اند و از برقراری ارتباط با یکدیگر منع شده اند که این امر بر شدت انزوای آنها می افزاید.

این باشگاه در این بیانیه از نهادهای بین‌المللی حقوق بشری از جمله سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواست تا با توجه به افزایش جنایات علیه اسیران زن و مرد فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر اسرائیل، برای توقف این جنایات بر رژیم صهیونیستی فشار وارد و نقش واقعی خود را ایفا کنند.

تعداد اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی از هفت هزار و ۸۰۰ نفر فراتر رفته است.

وزارت بهداشت فلسطین درغزه اعلام کرد، ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ روز گذشته ۱۲ جنایت و کشتار دیگر را در این باریکه مرتکب شده که طی آن ۱۵۰ نفر شهید و ۲۸۶ نفر دیگر هم زخمی شدند.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین بیان کرد، شمار کلی شهدای غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر تا این لحظه به ۲۱ هزار و ۸۲۲  نفر و شمار مجروحان نیز به ۵۶ هزار و ۴۵۱ نفر رسیده است.

انتقاد از سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی در قبال اسیران فلسطینی

کلیدواژه