جدی 18, 1402 14:03 Asia/Kabul
  • سازمان بهداشت جهانی: حمام خون در غزه باید متوقف شود
    سازمان بهداشت جهانی: حمام خون در غزه باید متوقف شود

رئیس سازمان بهداشت جهانی با اشاره به فروپاشی بخش پزشکی غزه بر اثر تجاوزهای رژیم صهیونیستی، بر ضرورت توقف جنایات این رژیم تاکید و اضافه کرد: حمام خون در نوار غزه باید متوقف شود.

به گزارش رادیو دری، «تدروس ادهانوم گبریسوس» در شبکه اجتماعی «ایکس»  نوشت: پس از گذشت ۳ ماه از جنگ، وضعیت بهداشت در غزه غیرقابل باور است.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی گزارش‌های نگران‌کننده‌ای را درباره تشدید درگیری‌ها و دستور تخلیه مداوم در نزدیکی بیمارستان بسیار مهم «شهدای الأقصی» در مرکز غزه دریافت کرده است.

رئیس سازمان بهداشت جهانی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ بیمار و بیشتر کادر درمان مجبور به ترک  بیمارستان «شهدای الأقصی» شده اند اضافه کرد هنوز محل نگهداری بیماران یاد شده مشخص نیست.

ادهانوم با اشاره به لغو مأموریت های سازمان بهداشت جهانی به دلیل خطرها  و دریافت نکردن مجوزهای لازم ادامه داد: در شمال غزه هیچ بیمارستانی که به طور کامل فعال باشد، وجود ندارد و در این منطقه فقط تعداد کمی از مراکز بهداشتی در حال فعالیت هستند.

اظهارات رئیس سازمان بهداشت جهانی در شرایطی است که بیش از ۳۰ بیمارستان در نوار غزه، دیگر خدماتی ارائه نمی دهند و حملات برنامه ریزی شده رژیم صهیونیستی به بیمارستان ها و تیم های پزشکی منجر به یک فاجعه بهداشتی در نوار غزه شده است.

وزارت بهداشت غزه هم روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی درصدد است تا بیمارستان شهدای الاقصی را از چرخه خدمات رسانی خارج کند که در واقع این به معنای صدور حکم اعدام برای هزاران بیمار و مجروح فلسطینی است.

تداوم جنایات تل‌آویو/بیمارستان اندونزی غزه بمباران شد

رتش اسرائیل:هیچ استثنایی برای بمباران در غزه قائل نیستیم

کلیدواژه