جدی 23, 1402 20:14 Asia/Kabul
  • حدود ۲۴ هزار شهید از آغاز تهاجم رژیم اسرائیل به باریکه غزه
    حدود ۲۴ هزار شهید از آغاز تهاجم رژیم اسرائیل به باریکه غزه

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین شمار شهدای فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر تاکنون را ۲۳ هزار و ۸۴۳ نفر و تعداد مجروحان را ۶۰ هزار و ۳۱۷ نفر اعلام کرد.

به گزارش رادیو دری، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین روز شنبه با اعلام افزایش شمار شهدای فلسطینی در حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ کشتار جمعی در باریکه غزه انجام داده که در آن دستکم یکصد و ۳۵ نفر شهید و سیصد و ۱۲ نفر مجروح شده‌اند.

القدره افزود: کشتار جمعی مردم فلسطین باعث شده از هر ۲۰ شهروند در باریکه غزه یک نفر شهید یا زخمی و یا مفقود شود.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه همچنین گفت: زیر ساخت‌های خدماتی و بهداشتی در رفح (جنوب باریکه غزه) وضعیت خوبی ندارد و نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بیش از یک میلیون شهروند و آواره فلسطینی باشد.

افزایش شمار شهدای فلسطینی درغزه درحالی است که مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، آنچه همکارانش در شمال غزه شاهد بوده‌اند را "صحنه های وحشتناک" توصیف کرد و در اظهاراتی خطاب به شورای امنیت اخذ تصمیم فوری برای پایان جنگ در باریکه غزه را خواستار شد.

گریفیتس گفت: بیش از ۲۳ هزار کشته، دو میلیون و ۳۰۰ هزار آواره، تخریب اکثر زیرساخت‌های غیرنظامی و کمبود شدید آب، غذا و دارو، تبعات ۹۸ روز جنگ رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین در باریکه غزه در شرایطی است که ارسال کمک‌های بشردوستانه به شمال غزه محدود است و کمک‌های خارجی عملاً به غیرنظامیان نمی‌رسد.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه سیستم بهداشت و درمان غزه را در وضعیت "فروپاشی" توصیف و تاکید کرد: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و حیات با عزت در این منطقه تقریباً غیرممکن شده است.

روزهای پنج شنبه و جمعه دیوان لاهه به درخواست آفریقای جنوبی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را بررسی کرد.

وخامت اوضاع انسانی در باریکه غزه

کلیدواژه