جدی 26, 1402 13:26 Asia/Kabul
  • حمله ارتش یمن به یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ
    حمله ارتش یمن به یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ

سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب حمله به یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ را تأیید کرد.

به گزارش رادیو دری، ستاد فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکا مستقر در منطقه غرب آسیا، آسیای مرکزی و شرق آفریقا موسوم به "سنتکام"  عصر دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ارتش یمن، با یک موشک بالستیک، کشتی کانتینری «گیبرالتار ایگل» متعلق به آمریکا و تحت پرچم جزایر مارشال، را هدف قرار داده است.

سازمان تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) هم بامداد سه‌شنبه از گزارش‌هایی درباره وقوع «یک حادثه» در دریای سرخ خبر داد.

یحیی السریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن  با بیان اینکه نیروی دریایی یمن طی عملیاتی نظامی یک کشتی آمریکایی را در خلیج عدن هدف قرار داده است خاطرنشان کرد، از این پس کشتی‌های آمریکایی و بریتانیایی جزء اهداف نظامی برای حمله هستند و تا توقف تجاوز به غزه، عملیات نظامی در دریای سرخ ادامه خواهد یافت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: پاسخ به تجاوزارت آمریکا و بریتانیا در آینده بی تردید انجام خواهد شد و هرگونه حمله جدید به یمن نیز بدون پیامد نخواهد بود.

در همین حال؛ یک منبع نظامی یمنی بامداد سه‌شنبه به شبکه «المیادین» گفت که هدف قراردادن کشتی آمریکایی، هشدار بزرگ برای نیروهای این کشور و عملیاتی بسیار غافلگیر کننده برای آنها بود.

المیادین به نقل از این منبع نظامی یمنی که نخواست نامش فاش شود افزود: «این عملیات به نیروهای آمریکایی پیام داد که یمن می‌تواند اهداف دوردست را با سلاح‌های مناسب و دقیق هدف قرار دهد».

 "محمد البخیتی"، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هم اعلام کرد: نیروهای آمریکایی و بریتانیایی دیگر نمی‌توانند از تنگه باب المندب عبور کنند و ما وارد مرحله جدیدی شده‌ایم.

البخیتی افزود: نیروهای مسلح یمن درحال توسعه توانایی‌های موشکی خود هستند و به‌زودی اتفاقات غافلگیر کننده ای رخ خواهد داد.

ارتش یمن از ماه دوم جنگ رژیم صهیونیستی ضد باریکه غزه با پرتاب موشک و پهپاد به سمت بندر ایلات در جنوب مناطق اشغالی و همچنین مانع شدن از عبور کشتی‌های باری به مقصد سرزمین های اشغالی، تلاش کرده تا رژیم صهیونیستی را برای توقف حملاتش به باریکه غزه تحت فشار قرار دهد و اکنون ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ به دنبال آن است که با فشار به یمنی‌ها مانع از حمایت آن‌ها از مردم مظلوم فلسطین شود.

ارتش یمن یک کشتی آمریکایی را هدف قرار داد

کلیدواژه