جدی 29, 1402 13:04 Asia/Kabul
  • روزی برای جغرافیای مقاومت؛ روزی به نام غزه
    روزی برای جغرافیای مقاومت؛ روزی به نام غزه

بیست و نهم جدی در تقویم ملی ایران، روزی برای تجلیل از مردان و زنان مقاوم غزه است که پس از هفت دهه جنایت و اشغالگری رژیم جنایتکار صهیونیستی به نماد ایستادگی ملت فلسطین تبدیل شده اند.

به گزارش رادیو دری؛ بیست و نهم جدی برابر با نوزدهم ژانویه به یادبود سالگرد جنگ ۲۲ روزه جنبش حماس با رژیم صهیونیستی، در تقویم ایران روز غزه نامیده شده سات.

غزه پاره تن فلسطین و جغرافیایی کوچک اما به وسعت تاریخ مقاومت علیه ظلم، پس از ایستادگی در مقابل بیش از هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی، اکنون بیش از صد روز است که در زیر فشار تجاوزگری این رژیم، همچنان قهرمان و سربلند ایستاده و با تقدیم بیش از ۲۴ هزار شهید از زنان و مردان و کودکانش، هنوز قامت خم نکرده است.

مهمترین سند مقاومت مردمان غزه، خیزش تاریخی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته و در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی است؛ طوفانی که شکستی ترمیم‌ناپذیر را برای ساختارهای سیاسی، امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی رقم زد و هیمنه شکست‌ناپذیری آن را فروریخت.

عملیاتی که سبب شد، رژیم صهیونیستی حملات جنون آمیز خود را به باریکه غزه از سر بگیرد؛ حملاتی که به آوارگی جمعیت دو میلیون نفری نوار غزه، شهادت بیش از ۲۴ هزار نفر و زخمی شدن بیش از ۶۰ هزار تن دیگر انجامیده است و همچنان این روند ادامه دارد.

بیش از ۱۰ هزار کودک فلسطینی از هفتم اکتبر (پانزدهم میزان) تاکنون جان خود را بر اثر حملات رژیم صهیونیستی از دست داده‌اند؛ رقمی که از آمار تلفات کودکان در همه جنگ‌ها در سراسر جهان پیشی گرفته و مهر تاییدی بر واقعیت وقوع فاجعه‌ای تلخ و بی‌سابقه در غزه است.

ساکنان غزه در حالی در بیش از سه ماه گذشته زیر فشار بمباران بی‌وقفه صهیونیست ها مقاومت کرده‌اند که کشور‌های غربی به‌ویژه مدعیان دروغین حقوق بشر تمام قد در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده و از این رژیم حمایت تسلیحاتی، سیاسی و  اطلاعاتی کرده اند.

در چنین شرایطی، بمباران مناطق مختلف غزه ادامه دارد، بیمارستان ها و همه زیرساختهای حیاتی در غزه از بین رفته است، کمبود آب و مواد غذایی بیداد می کند، امکان ارسال کمک های بشر دوستانه به غزه به حداقل ممکن رسیده، قحطی در یک قدمی این باریکه است و تلاش ها برای برقراری آتش بس با کارشکنی آمریکایی ها به هیچ نتیجه ای نرسیده است و با این همه، غزه همچون قلب مقاومت فلسطین همچنان زند و تپنده است و عزتمند و سربلند بر حقوق تاریخی ملت خویش پای می فشارد.

رهبر معظم انقلاب: رژیم صهیونیستی در حادثه «طوفان‌الاقصی» ضربه فنی شد

وقتی مقاومت مردم غزه، دل‌ها را برای اسلام نرم می‌کند

کلیدواژه