دلو 08, 1402 18:11 Asia/Kabul

شهرک نشینان صهیونیست از ورود محموله های کمک های بشردوستانه به باریکه غزه ممانعت کردند.

به گزارش رادیو دری، شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست برای چهارمین روز متوالی در گذرگاه "کرم ابو سالم" تظاهرات کردند و مانع از ورود کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه شدند.

با گذشت ۱۱۴ روز از جنگ غزه، وضعیت ساکنان این باریکه با ادامه حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی بسیار بغرنج شده و بحران گرسنگی و خطر سرایت بیماری‌های واگیردار مردم غزه را در معرض تهدید قرار داده است.

از سوی دیگر، باشگاه اسیران فلسطینی هم اعلام کرد، اشغالگران صهیونیست از شب گذشته تاکنون دست کم ۲۲ شهروند فلسطینی دیگر را بازداشت کرده‌اند.

با بازداشت این تعداد از فلسطینی‌ها آمار افراد بازداشت شده در کرانه باختری رود اردن از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۶ هزار و ۳۳۰ نفر افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی در شبانه روز گذشته ۱۹ جنایت در باریکه غزه مرتکب شده که در نتیجه آن ۱۶۵ نفر شهید و ۲۹۰ نفر زخمی شدند، بدین ترتیب شمار شهدای تجاوزهای صهیونیستی از آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر تاکنون به ۲۶ هزار و ۴۲۲ شهید و ۶۵ هزار و ۸۷ زخمی رسید.

در همین حال، «عامی ایالون» رئیس پیشین سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی "لوموند" نسبت به وقوع انتفاضه‌ای جدید در کرانه باختری هشدار داده است.

ایالون با اشاره به اوضاع بد رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اسرائیل اگر صلح را رد کند، با روزهایی بدتر از هفتم اکتبر مواجه خواهد شد.

جنگ رژیم صهیونیستی با مردم غزه در حالی به یکصد و چهاردهمین روز خود رسیده که این رژیم در سردرگمی محض کشتار مردم بی دفاع غزه را ادامه داده، در افکار عمومی در جهان منفورتر شده و مورد پیگرد و محکومیت کشورهای جهان قرار گرفته است.

شمار شهدای غزه از ۲۶ هزار نفر گذشت

کلیدواژه