دلو 28, 1402 09:49 Asia/Kabul
  • نصرالله: طوفان الاقصی از تلاش صهیونیستها برای تشکیل کشوری یهودی پرده برداشت
    نصرالله: طوفان الاقصی از تلاش صهیونیستها برای تشکیل کشوری یهودی پرده برداشت

دبیرکل حزب الله لبنان می گوید: طوفان الاقصی آشکار کرد که هدف اصلی تلاش های رژیم صهیونیستی، کوچاندن مردم فلسطین و برپایی یک کشور کاملا یهودی بود.

به گزارش رادیو دری؛ سیدحسن نصرالله روز جمعه به مناسبت سالگرد فرماندهان شهید مقاومت با بیان اینکه اکنون آمریکا بیش از اسرائیل بر از بین بردن حماس پافشاری می‌کند افزود: دولت آمریکا مسوول ریخته شدن هر قطره خون در منطقه است و مسوولان اسرائیلی تنها ابزارهای اجرایی آن هستند.

وی بزرگ‌ترین پدیده نفاق و دو رویی را موضع دولت آمریکا در خصوص نوار غزه خواند و تصریح کرد: اگر اکنون ایالات متحده، حمایت تسلیحاتی و دیگر حمایت‌های خود را از رژیم صهیونیستی متوقف کند، چه نتانیاهو بخواهد و چه نخواهد، جنگ به طور مستقیم متوقف خواهد شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: آیا کشورهایی که ۲ میلیارد مسلمان دارند و قادر به ارسال دارو و غذا به مردم غزه نیستند، مصادیق ذلت و ضعف نیستند؟

نصرالله اضافه کرد: هدف صهیونیست‌ها این است که مردم کرانه باختری به اردن، مردم غزه به مصر و فلسطینی‌های موجود در مرزهای ۴۸ به لبنان کوچ کنند و اکنون مسوولیت ما این است که از این کوچ اجباری ممانعت کنیم و این امر، نیازمند مقابله گسترده است.

وی یکی از مسوولیت‌های ملت‌های اسلامی و آزاده جهان را تبیین حقایق دانست و گفت: دشمن صهیونیستی حتی یک دلیل قانع کننده برای ثابت کردن دروغ‌هایی که از هفتم اکتبر تا کنون ترویج کرده است ندارد و این در حالی است که بسیاری از کشورها حتی کشورهایی که خود را دوست جنبش حماس می دانند، جعل تاریخی اسرائیل را در مورد هفتم اکتبر باور کردند و مقاومت فلسطین از هفتم اکتبر تا کنون با بدترین نوع جعل و اهانت مواجه شد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: هدف همه ما در محور مقاومت، چه دولت‌ها چه ملت‌ها و چه جنبش‌ها و مجاهدان، این است که دشمن باید در این نبرد شکست بخورد و بزرگ‌ترین خسارت‌ها به آنها وارد شود تا مجبور به عقب‌نشینی شوند.

نصرالله با اشاره به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به منطقه النبطیه و الصوانه لبنان و حمله به غیرنظامیان افزود: دشمن باید بداند که در این مساله از حد خود فراتر رفته است و هدف قرار دادن شهرک صهیونیست‌نشین کریات شمونه با ده‌ها موشک کاتیوشا و «الفلق» پاسخ اولیه به این جنایت بود.

او تصریح کرد: مقاومت لبنان از قدرت موشکی گسترده و دقیقی برخوردار است و این موشک‌ها از کریات شمونه تا ایلات (در سرزمین های اشغالی) می‌رسند.

آماده باش ارتش رژیم اسرائیل پیش از سخنرانی سید حسن نصرالله

نصرالله: آمریکا مسوول مستقیم کشتار و فجایع در غزه است

کلیدواژه