حوت 12, 1402 14:00 Asia/Kabul
  • پاکستان قتل‌عام مردم غزه توسط اسرائیل را محکوم کرد
    پاکستان قتل‌عام مردم غزه توسط اسرائیل را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان قتل عام فلسطینان غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را بیانگر اقدامات عمدی و غیرانسانی این رژیم برای ایجاد قحطی جمعی علیه فلسطینیان دانست.

به گزارش رادیو دری، "ممتاز زهرا" سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روز جمعه در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد، گفت: رژیم صهیونیستی باید به خاطر جنایاتش علیه بشریت که با مصونیت از مجازات علیه مردم فلسطین مرتکب شده است، محاکمه شود .

ممتاز زهرا تاکید کرد: پاکستان بار دیگر بر مطالبه خود برای آتش بس اضطراری و فوری، رفع محاصره غیرانسانی غزه و دسترسی بدون مانع مردم غزه به کمک های بشردوستانه تاکید می کند.

روز پنجشنبه نیز بلافاصله، جمهوری اسلامی ایران، دبیرکل سازمان ملل متحد، دبیرکل اتحادیه عرب، کشورهای چین، عربستان،‌ امارات، کوبا و کویت نیز حمله به غیرنظامیان در شمال غزه را محکوم کردند.

واکنش ایران به جنایت جدید صهیونیست‌ها در باریکه غزه

 خشم و واکنش جهانیان به حمله و کشتار مردم بی گناه غزه هنگام دریافت کمک های غذایی همچنان ادامه دارد و حتی مقامات غربی و اروپایی حامی رژیم صهیونیستی نیز ناگزیر و تحت فشار افکار عمومی این جنایت را محکوم کردند.

وزیر امور خارجه انگلیس کشتار مردم غزه هنگام دریافت کمک‌های بشردوستانه را رویدادی وحشتناک توصیف کرد و خواستار تحقیقات فوری در این زمینه شد. 

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در این رابطه گفت: «باید تمام تلاش ممکن برای بررسی آنچه رخ داده را انجام داد.»

شارل میشل، رئیس شورای اروپا نیز در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «از کشتار غیرنظامیان بیگناه در غزه در حالی که ناامیدانه منتظر کمک‌های بشردوستانه بودند، شوکه شده و جا خورده است.»

استفان سژورنه، وزیر امور خارجه فرانسه نیز گفت: پاریس خواستار تحقیقات مستقل در خصوص واقعه روز پنج‌شنبه است.

ارتش رژیم صهیونیستی در جنایت جدید خود روز پنج شنبه محل تجمع آوارگان فلسطینی از شهر غزه، جبالیا و بیت حانون در میدان نابلسی منتظر رسیدن کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه در جاده ساحلی هارون الرشید در منطقه شیخ عجلین در غرب شهر غزه بودند را بمباران کرد.

گروه‌های فلسطینی در بیانیه ی مشترک جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

کلیدواژه