حوت 13, 1402 19:52 Asia/Kabul
  • درخواست گروه های فلسطینی برای تبدیل ماه رمضان به خیزش جهانی برای یاری به فلسطین
    درخواست گروه های فلسطینی برای تبدیل ماه رمضان به خیزش جهانی برای یاری به فلسطین

گروه های فلسطینی تبدیل ماه مبارک رمضان به ماه خیزش و خروش جهانی برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین را خواستار شدند.

دفتر آیت‌الله العظمی «سیدعلی سیستانی» مرجع تقلید شیعیان در عراق با صدور بیانیه‌ای پیش‌بینی کرد که روز سه‌شنبه، ۱۲ مارس(۲۲ اسفندماه) نخستین روز ماه رمضان باشد.

به گزارش رادیو دری، گروه های فلسطینی روز یکشنبه با صدور بیانیه مشترکی  ضمن درخواست تبدیل ماه مبارک رمضان به ماه خیزش و خروش جهانی برای حمایت از ملت فلسطین اعلام کردند، این خروش و خیزش جهانی باید شامل همه انواع تحریم و قطع کامل کمک ها به رژیم اشغالگر صهیونیستی و اعلام اعتصاب ها و تحصن های مختلف باشد. 

گروه های فلسطینی در این بیانیه مشترک همچنین بر فعال سازی مقاومت در همه جبهه‌ها تاکید کردند و از آزادگان جهان خواستند ماه مبارک رمضان را ماه خیزش و خروش جهانی برای یاری به فلسطین بدانند.

گروه های فلسطینی از وجدان‌های بیدار در سراسر جهان نیز خواستند تا بزرگترین کارزار رسمی و مردمی را برای یاری از ملت فلسطین به راه بیاندازند.

وزارت بهداشت فلسطین روز یکشنبه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که 90 شهروند فلسطینی در 24 ساعت گذشته طی حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه به شهادت رسیدند و شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنایات و حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر 2023 تا کنون به 30 هزار و 410 نفر رسید. 71 هزار و 700 شهروند فلسطینی نیز زخمی شده اند.

شهادت ۱۴ فلسطینی در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به رفح

کلیدواژه