حوت 15, 1402 08:40 Asia/Kabul
  • شهادت ۱۷ فلسطینی در بمباران رفح
    شهادت ۱۷ فلسطینی در بمباران رفح

در بمباران شهر "رفح" ،جنوب باریکه غزه دستکم ۱۷ فلسطینی شهید و دهها نفر مجروح شدند.

به گزارش رادیو دری، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی اردوگاه "النصیرات" در مرکز باریکه غزه را بمباران کردند.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی نیز در حمله به شهرک "حمد" در خان یونس ده‌ها فلسطینی را بازداشت کردند.

وزارت بهداشت فلسطین هم با اشاره به وضعیت فاجعه بار بهداشتی در باریکه غزه و ابتلای حدود یک میلیون نفر به بیماری‌های مسری، اعلام کرد، هیچ امکاناتی برای مداوای  بیماران وجود ندارد.بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، اشغالگران صهیونیست تاکنون ۳۶۴ نفر از عناصر کادر درمان را به شهادت رسانده و ۲۶۹ نفر را بازداشت کردند.

براساس این گزارش، اشغالگران صهیونیست ۱۵۵ مؤسسه بهداشتی را ویران کرده ۳۲ بیمارستان و ۵۳ مرکز درمانی را از روند خدمت‌رسانی خارج کرده‌اند و ۱۲۶ آمبولانس را نیز هدف قرار داده‌اند.

ساکنان شمال باریکه غزه نیز در نتیجه گرسنگی و در نتیجه فقدان آب و مواد غذایی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

« فولکر تورک»  کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره تبعات ادامه جنگ در باریکه غزه هشدار داد و گفت،جنگ در غزه ممکن است به مناقشه ای بسیار گسترده تر منجر شود.

تورک  با بیان اینکه پیامدهایی جنگ غزه می تواند همه کشورهای خاورمیانه و بقیه کشورها در خارج از این منطقه را متاثر سازد اظهارات مقامات تل آویو مبنی بر "کوچ اجباری" ساکنان غزه را "تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه" خواند.خبر دیگر اینکه  آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حال تهیه گزارشی درباره آزار و اذیت و بدرفتاری با اسیران فلسطینی است که در مراکز نظامی رژیم صهیونیستی نگهداری می‌شوند.

این گزارش شامل روایت‌های بیش از صد زندانی است مبنی بر اینکه آنها اغلب برای بیش از یک ماه "مورد ضرب و شتم قرار گرفته، برهنه شده، دزدیده‌ شده، چشم‌بند به آنها زده‌ شده، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌ و از دسترسی به وکلا و پزشکان محروم بودند."

طبق گزارش‌ وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای فلسطینی از آغاز تجاوزگری رژیم نسل کش اسرائیل به باریکه غزه در هفتم اکتبر 2023 تاکنون به بیش از 30 هزار و شمار زخمی‌ها هم به بیش از 71 هزار نفر رسید.

کلیدواژه