حوت 27, 1402 12:04 Asia/Kabul
  • شهادت ۱۲ فلسطینی در حمله به یک منزل مسکونی در مرکز غزه
    شهادت ۱۲ فلسطینی در حمله به یک منزل مسکونی در مرکز غزه

در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک منزل مسکونی در مرکز غزه، دستکم ۱۲ فلسطینی شهید شدند.

به گزارش رادیو دری، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک منزل مسکونی را در مرکز شهر "دیر البلح"، مرکز باریکه غزه بمباران کردند که در این حمله جنایتکارانه دستکم ۱۲ فلسطینی شهید و شماری هم زخمی شدند.

خبر دیگر از باریکه غزه اینکه ۱۳ کامیون‌ حامل کمک‌های بشردوستانه برای نخستین بار از حدود پنج ماه پیش، وارد شمال باریکه غزه شدند.

پیش تر کمک هایی از طریق هوایی به مناطقی در شمال و مرکز باریکه غزه ارسال شده بود.

رژیم صهیونیستی با ممانعت از ورود کمک های ضروری و بشردوستانه، از حربه ای دیگر برای اهداف شوم خود و ادامه نسل کشی ضد مردم فلسطین استفاده می کند.

گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳(15میزان)، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام "طوفان الاقصی" را از باریکه غزه ضد مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسیران میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام اول دسامبر ۲۰۲۳ آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات ضد غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ "طوفان الاقصی" و جبران شکست و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های باریکه غزه را بسته همچنان در حال بمباران این منطقه است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، در حملات ارتش رژیم نسل کش اسرائیل به باریکه غزه از هفتم اکتبر گذشته (15میزان)  تاکنون بیش از  ۳۱ هزار نفر شهید و افزون بر ۷۳ هزار نفر زخمی شدند.

ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم اسرائیل به باریکه غزه

کلیدواژه