حمل 10, 1403 11:05 Asia/Kabul
  • تداوم جنایات رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین در باریکه غزه
    تداوم جنایات رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین در باریکه غزه

در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب باریکه غزه دستکم 18 فلسطینی به شهادت رسیدند.

به گزارش رادیو دری، همچنین در بمباران یک منزل مسکونی در اردوگاه مغازی، مرکز باریکه غزه توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی دستکم ۶ نفر به شهادت رسیدند.

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در بیانیه ای با انتقاد از ادامه جنگ در باریکه غزه اعلام کرد، براساس گزارش یونیسف، تاکنون بر اثر جنگ در غزه ۱۳ هزار و ۷۵۰ کودک به شهادت رسیده‌اند.

بنا بر اعلام آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی ، جلوگیری از ورود کمک‌های انسان دوستانه به غزه توسط اشغالگران، عواقب فاجعه باری در زمینه حقوق بشری دارد.

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در باریکه غزه هم اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا اعدام کردند.

بنا به اعلام این دفتر، ۵ پزشک و پرسنل کارد درمان بیمارستان شفا در میان اعدام شدگان قرار داشتند.دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که اشغالگران با بمباران ساختمان بیمارستان، کادر پزشکی و آوارگانی که درون ساختمان پناه گرفته‌اند را وادار به خروج از ساختمان می‌کنند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۳۲ هزار و۵۵۲ فلسطینی شهید و ۷۴ هزار و۹۸۰ نفر مجروح شدند که بیشتر قربانیان این حملات، زنان و کودکان هستند.

 مرکز آمار فلسطین در گزارشی اعلام کرد که ۷۰ درصد خانه‌های باریکه غزه دیگر قابل سکونت نیست.

این مرکز هم چنین افزود، رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی) تاکنون بیش از ۳۱ هزار ساختمان را در غزه تخریب کرده است.

بر اساس این گزارش، حدود ۱۷ هزار ساختمان آسیب جدی و بیش از ۴۱ هزار ساختمان آسیب جزئی دیده است و در مجموع تعداد ساختمان‌هایی که آسیب دیده اند، به ۸۹ هزار ساختمان می‌رسد.

مرکز آمار فلسطین همچنین اعلام کرد  که ۱۰۴ ساختمان وابسته به سازمان ملل متحد نیز در تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه آسیب دیده‌اند.

در همین حال، گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین به ویژه مردم باریکه غزه محل تجمع سربازان و خودروهای ارتش رژیم صهیونیستی را نزدیک بیمارستان شفا در غرب شهر غزه هدف قرار دادند.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) هم گروهی از نظامیان رژیم صهیونیستی را در منطقه القراره، شمال شهر خان یونس، جنوب باریکه غزه،  هدف قرار دادند که در این عملیات تعدادی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی هم روز گذشته اعلام کرد که در شبانه روز گذشته ۸ نظامی دیگر این رژیم در نبردهای غزه مجروح شده اند.

کلیدواژه