حمل 10, 1403 11:34 Asia/Kabul
  • رای جدید دیوان بین المللی دادگستری درباره غزه
    رای جدید دیوان بین المللی دادگستری درباره غزه

قضات دیوان بین المللی دادگستری به اتفاق آرا به رژیم اسرائیل دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم و موثر را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه انجام دهد.

به گزارش رادیو دری، قضات دیوان بین‌المللی دادگستری در دستور خود به رژیم صهیونیستی، تصریح کردند، این دادگاه تائید کرده است که فلسطینی‌ها در باریکه غزه فقط با خطر گرسنگی مواجه نیستند، بلکه قطحی در این منطقه در حال وقوع است.

این دیوان پیشتر اعلام کرده بود که موضوع نسل کشی فلسطینی‌ها در باریکه غزه از سوی رژیم نسل کش اسرائیل را مورد بررسی قرار خواهد داد.

«ولکر ترک» کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد هم  رژیم صهیونیستی را مقصر ایجاد بحران انسانی در باریکه غزه دانست و تصریح کرد که تحمیل قحطی در این باریکه "جنایت جنگی" محسوب می‌شود.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۳۲هزار و ۵۵۲  فلسطینی شهید و ۷۴ هزار و۹۸۰ نفر مجروح شدند که بیشتر قربانیان این حملات، زنان و کودکان هستند.

پیگیری اجرای حکم دیوان بین الملل دادگستری علیه رژیم صهیونیستی

کلیدواژه