حمل 19, 1403 09:03 Asia/Kabul
  • افزایش شمار شهدای فلسطینی در باریکه غزه به بیش از ۳۳ هزار نفر
    افزایش شمار شهدای فلسطینی در باریکه غزه به بیش از ۳۳ هزار نفر

شمار شهدای فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف باریکه غزه به ۳۳ هزار و ۱۳۷ نفر افزایش یافته است.

به گزارش رادیو دری، وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز شنبه اعلام کرد: ارتش رژیم اشغالگر طی بیست و چهار ساعت گذشته، چهار عملیات علیه خانواده‌های فلسطینی در باریکه غزه مرتکب شده است.

 در این حملات ۴۶ فلسطینی که بیشتر آنان کودک و زن هستند شهید و ۶۵ نفر دیگر زخمی شدند.

براین اساس آمار شهدا در باریکه غزه از تاریخ 15 میزان 1402 - ۷ اکتبر 2023 به 33 هزار و ۱۳۷ نفر رسیده و 75  هزار و ۸۱۵ نفر هم تاکنون زخمی شده اند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت غزه، شماری از قربانیان فلسطینی نیز همچنان در زیر آوار‌ها هستند و نیرو‌های امداد و نجات قادر به دسترسی به آنان نیستند.

در همین زمینه «خالد الدقران» سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی غزه خواستار بازگشایی گذرگاه ها برای انتقال مجروحان فلسطینی به خارج با هدف مداوای آنها شد و گفت:‌ "روزانه ده ها شهید و مجروح پذیرش می کنیم و بیمارستان شهداء الاقصی گنجایش این تعداد از مجروحان را ندارد."

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی با بیان اینکه این مرکز درمانی با کمبود شدید تجهیزات پزشکی، دارو و سوخت مواجه است، تصریح کرد: "اتاق های عمل بیمارستان شهدا الاقصی در غزه، فاقد امکانات لازم است."

همچنین «کاترین راسل» رئیس صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: جنگ غزه بیش از ۱۳ هزار کودک را کشته و تعداد بی شماری دیگر را زخمی کرده است.

شمار شهدای باریکه غزه به مرز ۳۲ هزار نفر رسید

کلیدواژه