حمل 29, 1403 12:32 Asia/Kabul
  • هشدار حماس به تعلیق مشارکت در مذاکرات بی‌نتیجه آتش‌بس با رژیم صهیونیستی
    هشدار حماس به تعلیق مشارکت در مذاکرات بی‌نتیجه آتش‌بس با رژیم صهیونیستی

رای‌الیوم در گزارشی از هشدار جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) مبنی بر تعلیق مشارکت در مذاکرات بی‌نتیجه آتش بس با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش رادیو دری، مذاکرات مربوط به آتش بس بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی به بن بست رسیده و همه پیشنهادهای مطرح شده از سوی همه طرف‌ها برای توافق راه به جایی نبرده است.

رای الیوم افزود: حماس چرخش جدیدی در مذاکراتش با رژیم صهیونیستی پس از گذشت بیش از 193 روز از جنگ خونین علیه غزه داشته؛ جنگی که قریب به دهها هزار شهید، و شمارزیادی زخمی و مفقود بر جای گذاشته است.

گفتنی است، تل آویو از مذاکراتی که با میانجی‌گری قطر، مصر و حتی آمریکا انجام می‌شود، به عنوان دستاویزی برای وقت کشی به منظور انجام کشتارهای دیگر در غزه بهره می‌برد و حماس به فراخواندن هیات خود و تعلیق مشارکت در این مذاکرات تا زمان گام موثر از جانب طرف مقابل در زمینه تعامل با شروطی که روی میز مذاکره گذاشته، تهدید کرده است.

این درحالی است که تداوم مذاکرات پیچیده و بی حاصل به نفع "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که به دنبال طولانی کردن جنگ از بیم محاکمه و بازخواست در داخل اراضی اشغالی است و این موضوع از جانب حماس پذیرفتنی نیست.

طبق این گزارش، حماس در سایه جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب شده، باب مذاکرات را نخواهد گشود و میانجی‌گران را در برابر گزینه های فشار بر روی اسرائیل از طریق تعیین زمان مشخص برای شروع مذاکرات جدی و ملموس یا بستن کامل پرونده قرار داده است.

 حماس به همه شروط خود شامل توقف جنگ، عقب نشینی نظامیان صهیونیست به طور کامل از غزه، بازگشت بدون قید و شرط آوارگان از جنوب غزه به منازلشان در شمال و ورود کمکها برای ساکنان غزه پایبند است.

این خبر در حالی منتشر می شود که «بسّام خلف» عضو دفتر سیاسی حماس در لبنان سه شنبه شب در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک درباره اوضاع غزه گفت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال طولانی‌کردن جنگ غزه با هدف جلوگیری از سقوط کابینه افراطی خود است و در موضوع تبادل اسرا نیز مذاکرات را جدی نگرفته است.

این عضو حماس تصریح کرد: آمریکا به دلیل آنکه در جنگ علیه غزه مشارکت دارد، نمی‌تواند میانجی‌ بی‌طرفی باشد.

خلف افزود: حماس پیشنهادات رژیم صهیونیستی در خصوص تبادل اسرا را رد کرد چرا که شامل برقراری آتش‌بس دائمی در غزه، بازگشت آوارگان به شمال غزه و آزادسازی اسرا در مرحله نخست نبود.

رژیم صهیونیستی از 15میزان گذشته با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه تاکنون بیش از 33هزار و843 فلسطینی شهید و افزون بر 76 هزار و575 نفر مجروح شدند که بیشتر قربانیان این حملات، زنان و کودکان هستند. 

حماس: رژیم صهیونیستی در روند مذاکرات آتش‌بس کارشکنی می‌کند

کلیدواژه