جدی 14, 1395 10:37 Asia/Kabul
  • نقش طرف‌های خارجی در مسلحانه کردن اعتراض‌ها در سوریه

شیخ عشایر سوری "بکاره" و از مخالفان سیاسی داخل سوریه، با اشاره به این که تظاهرات مردم این کشور در آغاز مسالمت آمیز بود، گفت طرف‌های خارجی عده‌ای را به سوی مسلحانه کردن اعتراض‌ها سوق دادند و مسیر تظاهرات مسالمت آمیز را منحرف کردند.

شیخ نواف راغب البشیر، شیخ عشایر بکاره در ولایت دیر الزور سوریه روز دوشنبه در گفت وگو با شبکۀ العالم؛ با بیان این که رهبران تشکل اصلی مخالفان دولت سوریه موسوم به «ائتلاف ملی» از جمله "برهان غلیون"، "انس العبدی" و "عبد الباسط سیدا" ده‌ها سال است که در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند، افزود این افراد نمایندۀ مردم سوریه نیستند و فقط برنامه‌ طرف‌های خارجی را در این کشور دنبال می‌کنند.

شیخ نواف با اشاره به سفرهای متعدد مخالفان سوری به اسرائیل، اظهار کرد اگر هدف اجرای یک برنامۀ ملی برای سوریه است، سفر به سرزمین‌های اشغالی پذیرفتنی نیست.

این مخالف سیاسی سوری،  تقسیم سوریه را هدف اصلی تروریسم و توطئه‌های بین المللی دانست و تصریح کرد آمریکا با حمایت از تروریست‌های داعش و القاعده  در منطقه منافع خود را دنبال می‌کند.

شیخ نواف همچنین جلوگیری از فروپاشی نهادهای حکومتی در سوریه را خط قرمز خواند و گفت این نهادهای حکومتی مانعی در برابر تروریست‌ها برای اشغال سوریه هستند.

شیخ عشایر بکاره در ولایت دیر الزور سوریه با اشاره به حق قانونی بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور برای نامزد شدن در انتخابات آتی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد در صورت اعتقاد به دموکراسی، باید نتیجه را به صندوق‌های رای واگذار کرد.

بحران سوریه از مارس سال 2011 با دخالت کشورهای خارجی از جمله آمریکا، عربستان، قطر و ترکیه به سمت جنگ کشانده شده که همچنان با حضور هزاران تروریست اجاره‌ای ادامه دارد. 

 

کلیدواژه