ثور 24, 1403 08:50 Asia/Kabul
  • کشف سه گور جمعی دیگر در بیمارستان شفای غزه
    کشف سه گور جمعی دیگر در بیمارستان شفای غزه

وزارت بهداشت فلسطین از کشف سه گور جمعی دیگر در بیمارستان شفاd غزه و افشای جنایات وحشیانه جدیدی از نظامیان رژیم صهیونیستی در این بیمارستان خبر داد .

به گزارش رادیو دری؛ نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان دفاع مدنی و پزشکی قانونی غزه در کنفرانس خبری مشترک درباره جزئیات کشف سه گور جمعی دیگر در بیمارستان الشفا غزه اعلام کردند ۸۰ جسد در سه گور جمعی در مقابل بخش اورژانس، بخش کلیه و محوطه جلوی بخش جراحی بیمارستان الشفا کشف شد که با این حساب، تعداد گورهای جمعی کشف‌شده در محوطه بیمارستان‌های غزه به هفت مورد رسیده است.

در این کنفرانس خبری همچنین اعلام شد که در داخل بخش‌های دیگر بیمارستان، میان ساختمان‌ها هم ده‌ها جسد کشف شده است که بیشتر اجساد متعلق به بیمارانی بود که در نتیجه یورش به بیمارستان و بر اثر قطع برق از ادامه درمان محروم شده بودند.

بنا بر اعلام این سه نهاد فلسطینی، نیروهای رژیم صهیونیستی قبل از به شهادت رساندن این افراد با خودروی نظامی آن‌ها را زیر گرفته بودند و همین امر منجر به تکه تکه شدن اجساد شده بود.

برخی اجساد قبل از دفن در گورهای جمعی، هدف شلیک گلوله قرار گرفته و برخی از اجساد هم در ظروف زباله و انبوهی از خاک در مجتمع پزشکی دفن شده بودند.

همچنین سازمان دفاع مدنی غزه  اعلام کرد، بیش از ۱۰ هزار شهید فلسطینی همچنان زیر آوار هستند و خانواده‌های آن‌ها تا این لحظه نتوانستند پیکر شهدا را از زیر آوار خارج کنند.

رژیم نسل کش صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ با حمایت همه‌ جانبه آمریکا و  کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ ای را در باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته است.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از زمان آغاز حمله رژیم اشغالگر صهیونیستی به باریکه غزه تاکنون، ۳۵ هزار و ۳۴  فلسطینی که عمده آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، به شهادت رسیده اند و ۷۸ هزار و ۷۵۵  نفرهم مجروح شده اند.

کشف سه گور جمعی دیگر در بیمارستان شفای غزه

کشف ۵۱ جسد دیگر در گور جمعی بیمارستان ناصر غزه

کلیدواژه