ثور 31, 1403 20:32 Asia/Kabul
  • ابومجاهد: رئیسی و امیرعبداللهیان صدای مظلومیت ملت فلسطین بودند
    ابومجاهد: رئیسی و امیرعبداللهیان صدای مظلومیت ملت فلسطین بودند

سخنگوی کمیته های مقاومت فلسطین گفت: شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان صدای مظلومیت ملت فلسطن در محافل بین المللی بودند.

به گزارش رادیو دری، محمد البریم (ابومجاهد) سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین روز دوشنبه گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامیِ ملت ایران به دست مومنان مجاهد و پاکباخته، جمهوری اسلامی همواره مسئولیت دفاع از ملت فلسطین و مقاومت آن را با همه شیوه ها و امکانات ممکن برعهده داشته است؛ ولی دولت رئیس جمهور شهید سید ابراهیم رییسی، این حمایت و پشتیبانی را به شکل ویژه ای انجام داد.

ابومجاهد گفت: ملت فلسطین از بزرگترین مصیبت دیدگان این حادثه است و دولت سید ابراهیم رئیسی، صدای فلسطین و قلب تپنده آن در همه محافل به شمار می رفت.

وی افزود: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت سید ابراهیم رئیسی، مدافع و حامی خستگی ناپذیر و صدای ملت و حقوق فلسطین در محافل و نهادهای بین المللی بود.

سخنگوی کمیته های مقاومت فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که کشور نهادها است و نه کشور قائم به افراد؛ و پشتیبانی و دفاع از ملت و مقاومت فلسطین از اصول جمهوری اسلامی از ابتدای تاسیس آن بوده و این خط مشی را از ابتدا امام خمینی (ره) رهبر و بنیانگذار حکیم آن ترسیم کرده است.

در همین پیوند، عبدالمجید تبون رئیس جمهوری الجزایر روز دوشنبه در پیامی به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری ایران، شهادت سید ابراهیم رییسی و همراهان وی را تسلیت گفت و افزود: با شهادت دکتر رئیسی، بنده شخصا برادر و شریکم را در امر خدمت به پیوندهای برادری، همکاری و همبستگی بین دو کشور و دو ملت برادر و یاری مسائل عادله امت اسلامی و دفاع از آن، از دست دادم.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه وی از جمله حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه، روز یکشنبه 30 اردیبهشت/ثور در راه خدمت به مردم در سانحه بالگرد در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی ایران به شهادت رسیدند.

حسینی مزاری: رئیسی تنها رییس جمهور مسلمان دنیا بود که از اسلام و مسلمین دفاع می‌کرد