جوزا 02, 1403 12:18 Asia/Kabul
  • بزرگداشت شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانش در عراق و دیگر کشورها
    بزرگداشت شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانش در عراق و دیگر کشورها

مقامات سیاسی و مردم عراق در استان‌های مختلف این کشور به مناسبت شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی مراسم ترحیم و بزرگداشت برگزار کردند.

به گزارش رادیو دری، مراسم ترحیم و شهادت ه سید "ابراهیم رئیسی"، رئیس جمهور فقید ایران و هیات همراهش در شهرهای مختلف عراق از جمله بغداد، موصل، نجف اشرف و کربلای معلی برگزار شد.

«فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد الشعبی در مراسم بزرگداشت شهادت شهید خدمت و هیات همراهش در سفارت ایران در بغداد حضور یافت.

«نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق نیز ضمن حضور در این مراسم، شهادت آیت الله رئیسی و یارانش را تسلیت گفت.

همچنین مراسم ترحیم و بزرگداشت شهادت رئیس جمهور فقید ایران و یارانش در کنسولگری ایران در کربلای معلی برگزار شد.

همچنین مراسم بزرگداشت شهدای خدمت با حضور گروهی از زائران ایرانی در جوار بارگاه ملکوتی پیامبر (ص) در مدینه منوره برگزار شد.

حاضران در این مراسم برای آمرزش این شهدا از خداوند متعال طلب آمرزش کردند.

در ادامه این گزارش آمده است، « جاسم البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس روز سه شنبه با حضور در سفارت ایران در ریاض پایتخت عربستان، با امضای دفتر یادبود شهدای خدمت، با بازماندگان، دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد.

دفتر یادبود شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سفارت و نمایندگی‌های ایران در ترکیه گشایش یافته است .

رهبران احزاب، سفرا، نمایندگان و مستشاران نظامی و سیاسی از ترکیه و کشور‌های دور و نزدیک از قاره‌های مختلف جهان با حضور در سفارت ایران در آنکارا ضمن ثبت احساسات و عرض تسلیت دولت و مردم کشورشان در دفتر یادبود شهدای خدمت، رئیس جمهور شهید آیت الله سید "ابراهیم رئیسی" و وزیر خارجه شهید دکتر "حسین امیرعبدالهیان" و همراهان شهیدشان ادای احترام کردند.

"محمد حسن حبیب الله زاده" سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: با توجه به اعلام یک هفته عزای عمومی از سوی مقام معظم رهبری در کشورمان و یکروز عزای عمومی از سوی دولت ترکیه دفتر یادبود شهدای خدمت به مدت دو روز در سفارت گشایش یافته و از نخستین ساعات گشایش این دفتر، سفارت ایران میزبان بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و نظامی ترکیه و سایر کشور‌های جهان بوده است.

"احمد داود اوغلو" رهبر حزب آینده و نخست وزیر پیشین ترکیه پس از متن و امضای دفتر شهدای خدمت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: از خداوند برای شهدای این حادثه طلب رحمت میکنم به مردم دوست و برادر ایران تسلیت و تعزیت عرض میکنم، روابط ایران و ترکیه روابطی تاریخی است و مردم دو کشور همواره در غم و شادی‌های یکدیگر شریک بوده اند الان هم درد و رنج ایران را در اعماق وجودمان حس می‌کنیم و غم مردم ایران غم ماست.

"کوروموتو گودوی" معاون وزیر خارجه ونزوئلا که به همراه تمامی کارکنان سفارت این کشور در آنکارا برای عرض تسلیت و ابراز همدردی به سفارت ایران آمده بودند، در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت:از طرف مردم ونزوئلا  به رهبرمعظم انقلاب، دولت و مردم ایران از صمیم قلب تسلیت عرض نموده و اعلام میکنیم برای تسکین این حادثه جانسوز در کنار مردم ایران هستیم.

پیام تسلیت شورای هماهنگی نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی افغانستان به رهبری و ملت ایران

کلیدواژه